Korábban is érkeztek róla hírek, hogy az eddigi modelljeithez képest lényegesen olcsóbb villanyautóval jelenkezhet a piacon Elon Musk cége, a Tesla. A héten az új autó érkezése szinte biztossá vált, miután új információkat osztott meg a cégvezér a projektről.
Meglehetősen olcsó villanyautó gyártásába kezd a Tesla
Ahogyan arról beszámoltunk, igen kedvező árú, nagyjából 9-9,5 millió forintba kerülő villanyautóval is a piacra léphet a Tesla a jövőben. A korábbiaktól olcsóbb autó gyártására az amerikai cég egyik újítása adhat lehetőséget. Ez lehetővé teszi a járműveik alsó részének a fröccsöntését, amitől kevésbé költségessé, valamint gyorsabbá válik a gyártás.
A Tesla vezetője, Elon Musk a héten új információkat osztott meg az érkező villanyautóról, amit ők „25 ezer dolláros Teslának” becéznek. Mint közölte, a projekt előrehaladott állapotban van. Emellett forradalminak nevezte az új gyártástechnológiai fejlesztéseiket.
Dolgozunk egy alacsony költségű elektromos járművön, amelyet valóban nagy mennyiségben fogunk gyártani. Eléggé előrehaladtunk ebben a projektben, minden héten átnézem az erre vonatkozó terveket. Úgy gondolom, hogy az emberek el fogják dobni az agyukat a gyártás forradalmától, amelyet ez az autó fog képviselni
- idézi a Tesla vezetőjét az e-cars.
Az olcsóbb modell bevezetését az is indokolhatja, hogy a kutatások szerint a villanyautók magas árszintje igencsak korlátozza a technológia elterjedését Európában és az Egyesült Államokban. A JATO Dynamics egyik felmérése pedig rávilágít, amíg az öreg kontinensen 2023 első felében több mint 65 ezer euró, azaz durván 25 millió forint volt a tisztán elektromos autók átalgára, Kínában nem sokkal több mint 31 ezer euró, vagyis körülbelül 12 millió forint.
Túl veszélyes: Nem árulhatják Európában a Tesla Cybertruckját
Egyébként hiába alakítanák át, akkor sem felelne meg a Tesla Cybertruck villanypickupja az európai forgalomba helyezési követelményeknek a gyalogosvédelem oldaláról – állítja az amerikai autógyártó vezető mérnöke.
Lars Moravy szerint az autó 1,4 milliméter vastag, rozsdamentes acél paneljei éleinek az Európában elvárt, 3,2 milliméteres lekerekítését nem tudják megoldani. Ezt fizikailag nem teszi lehetővé a pickup felépítése. Emellett a villanyautó tömege a terhelhetőségével együtt felülmúlja a B kategóriás jogosítvány felső, 3,5 tonnás határát.
A Tesla mérnökeire nem is valószínű, hogy különösebb nyomást helyezne a vállalat annak érdekében, hogy megfeleltessék az autót az öreg kontinens előírásainak. Azért sem, mert az európai pickuppiac eltörpül az amerikai mellett, így eleve kevesebb bevételre számíthatna innen Elon Musk cége.