Az első helyezett toronymagasan vezeti az eladási listákat
Fotó: Shutterstock

Itt a lista: Ezek a legnépszerűbb új villanyautók Európában

Ugyanazon gyártó két modellje vezeti az idei európai újvillanyautó-eladási listát. A legelső előnye a másodikkal szemben is toronymagas. Soroljuk, melyek a legkeresettebb új e-autók az idén Európában!


Lefölözte az európai újautópiacot a Tesla

Az idei év első felében a Tesla Model Y lett a legkelendőbb villanyautó Európában. Nagyjából 139 ezer darabot adtak el a tisztán elektromos meghajtású autóból a kontinensen január és június között. Ez az érték majdnem kétszerese a modell az előző év azonos időszakára vonatkozó eladási adatainak.

A második helyen szintén Tesla autó, a Model 3 végzett több mint 43 ezer értékesítéssel. A lista harmadik helyezettje a Volvo XC40 42 ezer feletti eladással, a negyedik a VW ID.4 valamivel kevesebb, mint 42 ezer járművel, illetve az ötödik a VW ID.3 durván 35 ezer értékesített autóval.

A PhoneBázis megjegyzi, az előző év azonos időszakához képest a Tesla piaci részesedése 1,3 százalékponttal nőtt (1,53 százalékról 2,82-re), így a 116 autómárka közül a legnagyobb növekedést produkálta Európában. A sikerükhöz hozzájárulhatott, hogy jelentősen csökkentett a cég az árain az Egyesült Államok és Kína mellett Európában is. Az Egyesült Királyságban például nagyjából 8000 fonttal, Németországban pedig 9100 euróval lettek olcsóbbak a villanyautóik. Azonban nemcsak ezzel magyarázható az eladásaik megugrása.

A németországi helyi termelés kezdetét követően az autók növekvő elérhetőségével és az árcsökkentések magyarázzák a Tesla gyors növekedését. Fontos megjegyezni, hogy a Tesla sokak számára az elektromos járművek szinonimája világszerte, és egyre többen váltanak elektromosra

- nyilatkozta Felipe Munoz, a JATO Dynamics globális elemzője az amerikai márka sikerével kapcsolatban.

Ezek az ország legolcsóbb új autói

Egyébként júniusban a Mitshubishi Space Star volt a legolcsóbb autó a magyarországi újautópiacon. Meg lehetett vásárolni cirka 4,4 millió forintból. Azonban nem véletlen az alacsony ár: a modell Entry kivitele például légkondit és rádiót sem tartalmaz, valamint csak fehér színben nem feláras.

A legolcsóbbak listájának két második helyezettje van. Az egyik a Kia Picanto 4,9 millió forinttal, aminek év eleje óta 200 ezer forinttal ment fel az ára. Vele holtversenyben a Hyundai i10-es áll. Viszont ez a modell májusban még 5,8 millió forintba került. Az említett három autót a Dacia Sandero követi a sorban 5,345 millió forinttal.

Nem minden az ár

Úgy tűnik hiába a kedvező ár, Németh János, a Skoda magyarországi márkaigazgatója korábban arról beszélt, a magyarok többsége nem vásárol ennyiért új autót. Ezek közül egy modell sem szerepel a hazai forgalomba helyezési statisztikák élén. A tapasztalata szerint az ügyfelek 5 millió forint környékén inkább 3-4 éves, komfortosabb, használt járműveket vesznek, esetleg hitelre vásárolnak új autót ekkora kerettel.

Hozzátette, az utóbbi időben azt tapasztalja, több autómárka is árháborúba kezdett, és elkezdte leárazni a termékeit. A trend azzal magyarázható, hogy a keresleti piac átfordult kínálatiba, így megnőtt a verseny a vevőkért.

Ne hagyd ki!