Elsősorban az akkumulátorcellák fejlődése miatt csökkenhetnek drasztikusan a villanyautó-árak
Fotó: Shutterstock

7,5 millió forintos e-autóval bővülhet a Volkswagen kínálata

Nagyjából 20 ezer eurós, azaz durván 7,5 millió forintos tisztán elektromos autóval bővítheti a kínálatát a Volkswagen. Mutatjuk, mit lehet tudni a meglehetősen olcsó villanyautóról.


Olcsó villanyautó érkezhet a Volkswagentől

Oliver Blume, a Volkswagen csoport vezérigazgatója a berlini Sueddeutsche Zeitung Wirtschaftsgipfel konferencián elmondta, az egységes akkumulátorcellák fejlődése miatt felére csökkenhet az akkumulátorgyártás költsége a következő években. Ez a villanyautók árán is jócskán látszódni fog.

A fejlődés eredménye, hogy a márciusban bemutatott, de 2025-ös indulással belengetett, eddig legolcsóbbnak (25 ezer euróba, azaz durván 9,4 millió forintba kerülhet) szánt ID.2all elektromos koncepciónál is kedvezőbb árú villanyautó érkezhet a német gyártótól. Az új modellnek az Autocar értesülései alapján a VW Polo-hoz hasonló lehet a mérete. Sőt, felveheti a nevét is, hiszen Thomas Shafer, a VW vezérigazgatója korábban elmondta:

A Polo rendkívül sikeres, az egyik ikonunk, és a jövőben továbbvihetjük ezt a nevet.

Az e-cars szerint az új autó legkésőbb 2026-ban érkezhet. Az ára pedig 20 ezer euró, azaz 7,5 millió forint körül alakulhat.

Áll a VW villanyautók gyártása Zwickauban

Egyébként a Volkswagen néhány napja közölte, ismét le kellett állítaniuk a villanyautóik gyártását, ezúttal a németországi Zwickauban.

A szállítási korlátozások a szászországi zwickaui járműgyárat egy gyártósoron érintik november 9-től, csütörtöktől körülbelül három hétig. Az Audi Q4 e-tron és az Audi Q4 Sportback e-tron modellek, valamint a VW ID.4 és ID.5 gyártása ebben az időszakban szünetel. A VW ID.3 és Cupra Born modelleket nem érintik a szállítási szűk keresztmetszetek

- idézi a cég szóvivőjét az AutoPro.

Tehát amíg korábban keresleti problémák merültek fel, most ellátási nehézségekkel indokolták a döntést. A cseh határhoz közeli üzem a villanymotorokat jellemzően a VW saját, kasseli gyárából szerzi be. Azonban ott a szokásosnál kevesebb motort gyártottak az ellátási láncaik szakadozása miatt, így Zwickauba sem jutott elég.

A meglévő motorokat ID.7-es elektromos szedánokba szerelik, mivel a zászlóshajó e-modell prioritást élvez más villanyautóikkal szemben.

Szoftverfejlesztők ezreitől válhat meg a Volkswagen

Igencsak rájár a rúd manapság a cégcsoportra. Körülbelül 6 ezer ember dolgozik a Volkswagen autóinak szoftvereit fejlesztő vállalatnál, a Cariadnál. Az elmúlt években több új autómodell és fontos szoftver megjelenése is csúszott a német autógyártó leányvállalata miatt. Úgy tűnik, elege lett belőle a VW a nyáron kinevezett új igazgatójának, Peter Bosch-nak: létszámleépítést jelentett be a cégnél. A Manager Magazin szerint körülbelül az alkalmazottak harmadától, azaz nagyjából 2 ezer embertől válhat meg a leányánál a német multi.

Azonban a magazin értesüléséhez a Handelsblatt hozzáteszi, a vállalatnál nagyszabású átalakításon dolgoznak, viszont annak csak a végleges változatáról fogjál értesíteni a sajtót. Az Electrive padig arról ír, hogy a Cariad 40 egységből áll, de azok felét akár el is adhatják. Azonban a végleges tervekre a szakszervezetnek is rá kell bólintania.

Ne hagyd ki!