Nagyszabású Zsiguli-találkozónak ad otthont szombaton a ferihegyi repülőmúzeum: 10 és 16 óra között az óriási rajongótáborral rendelkező márka mintegy 100 példánya, köztük rengeteg oldtimer mutatkozik be az Aeroparkban - tájékoztatták a szervezők az MTI-t.
Az első példányok több mint fél évszázada gördültek le a gyártósorról, az olasz Fiat segítségével készült Zsiguli a világot ugyan nem, de a keleti blokkot meghódította. A különböző változatokból 17 millió darabot adtak el, Magyarországon több mint 1 millió példány került forgalomba.
A Zsigulik Magyarországon különösen népszerűek voltak, részben azért, mert itthon nem gyártottak személyautót, részben pedig azért, mert megfizethetőek voltak, ennek köszönhetően a márkának ma egész Európában Magyarországon van a legnagyobb kultusza - hangsúlyozták a közleményben, amely szerint szombaton a járműveket három csoportban lehet majd megtekinteni: gyári-korabeli, szolgálati, valamint tuning és versenyautók kategóriákban.
Miután Oroszország megtámadta Ukrajnát, az agresszió miatt sorra jelentették be a szankciókat a nyugati országok Moszkvával szemben. Az uniós és amerikai autógyártók elhagyták az orosz piacot, a kereskedelmi retorziók pedig a megmaradt autógyárakban lehetetlenítették el a gyártást.
Azonban ha lassan is, de tavaly májustól ismét növekedésnek indult az orosz autópiac, amit a szakértők leginkább az állami támogatásokkal és a megugró kínai autóimporttal magyaráznak.
Korábban Európa legnagyobb autópiaca volt az orosz, melynek az élén a Toyota és az AvtoVAZ (a Lada anyavállalata) állt, de nagyjából 60 márka versenyzett a piacért. Jelenleg csupán 14-15 maradt, melyből 3 orosz, a többi kínai. Az utóbbiak újautó-eladásainak a részaránya egy év alatt megháromszorozódott. Decemberben körülbelül 30 százalékon állt, de idén elérheti a 40 százalékot, néhány éven belül pedig a 70-et a Bloomberg szakemberei szerint, hacsak nem pörög fel az orosz gyártás.