A futótűzként terjedő üzenetben az olvasható, hogy 5000 hűtőrekesznyi sört lehet nyerni, majd a link egy hamis, kvízszerű játékhoz vezet, amire vétek lenne rákattintani.
Adathalászat
A sörgyártó közleménye szerint a hirdetés adathalászat, amelyben általában azt akarják elérni, hogy a felhasználó egy fertőzött linkre kattintson, vagy személyes adatokat adjon meg.
A WhatsApp egy szóvivője közölte: bátorítják a felhasználókat, hogy jelentsék az üzenetet spamként vagy rosszindulatúként.
A Heineken arra figyelmeztetett, hogy aki megkapja a rosszindulatú üzenetet, azonnal törölje.
A cég közleményében hozzátette:
Tudunk arról az adathalász hirdetésről, amely a Heineken nevében felbukkant a közösségi médiában, több platformon is. Az esetet jelentettük az illetékes hatóságoknak.
Nyakunkon az apák napja
Fogyasztóvédelmi szervezetek arra figyelmeztettek: legjobb, ha a felhasználó mindig gyanakodik, ha ismeretlen számról kap üzenetet, attól függetlenül, hogy milyen kecsegtető a benne szereplő ajánlat.
Külön kiemelik, hogy sose kattintsunk ilyen üzenetekben szereplő linkekre, mert a csalók az ULR-en keresztül tölthetnek le vírusokat az eszközeinkre, vagy olyan oldalra irányítanak, amelyek megpróbálják megszerezni személyes vagy bankkártya adatainkat. Felhívják a figyelmet arra is: aki arra gyanakszik, hogy valami nem stimmel és áldozatul eshetett, azonnal értesítse a bankját.
A hirdetésről készült képet itt lehet megnézni.
Ha valaki hideg sörrel szeretné meglepni az édesapját apák napján, azt június 19-én, vasárnap, vagyis ma tegye.