Napszemüveg kötelező jótállás

Már a tízezer forintos napszemüvegre is van jótállás

Bővült a kötelező jótállás alá eső termékek köre július 1-től. Egyebek mellett a masszázsmedencék és a napszemüvegek is beletartoznak - hívja fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).



Július 1-jétől többek között a legalább 10 ezer forint eladási árú új bel- és kültéri masszázsmedencékre, a látásjavító eszközökre, így különösen szemüvegre, valamint napszemüvegekre is kötelező jótállás vonatkozik már, vételártól függően két, vagy három év időtartamra - írja a FEOSZ. A változások hivatalosan a 10/2024. (VI. 28.) IM rendelet tartalmazza.

Májusban az összeghatárok módosultak

Korábban beszámoltunk róla, hogy májusban a kötelező jótállás idejére vonatkozó szabályok is módosultak. Így a kötelező jótállás időtartama: 10 000 forint-250 000 forint közötti eladási ár esetén két év, míg 250 000 forint eladási ár felett három év.

A javítás és a csere szabályai

Nem változtak a javítás, a csere, a visszatérítés szabályai.

A vállalkozásoknak 15 napon belül törekedniük kell a meghibásodott termék javítására. Ha ezen 15 napos határidőt nem tudja tartani a cég, tájékoztatnia kell a fogyasztót, hogy mennyi időn belül várható a javítás. Viszont ha a javítási igény közlésétől számított 30. napig nem történik meg a javítás, vagy a termék három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha pedig cserére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott számlán feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.


Fontos kiegészítő szabály azonban, hogy ezen szabályok nem vonatkoznak gépjárművekre, vagy éppen elektromos kerékpárra, rollerre.

Ha szabálytalanul állították ki a jótállási jegyet

A jótállási igényt a vásárló egyébiránt a jótállási jeggyel tudja érvényesíteni. Ha azonban azt szabálytalanul állították ki, vagy nem is adták át a fogyasztónak, nem jelenti a jótállási jog elvesztését. Ilyen esetben a vásárló a számla vagy a nyugta bemutatásával tudja érvényesíteni jogait.

Ha a vásárlónak a legnagyobb tudatossága mellett sem sikerült panaszát rendeznie a kereskedővel, akkor amellett, hogy a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez fordulhat tanácsért, a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalok, valamint az alternatív vitarendezési fórumként működő békéltető testületek tudnak segítséget nyújtani jogai érvényesítése érdekében.

Ne hagyd ki!