Járjunk utána a kiszemelt terméknek
2. Figyeljük a visszajelzéseket
A visszajelzések és értékelések kiváló útmutatóként szolgálhatnak. Időnként a legjobban értékelt webshopoknál is befuthat egy-egy negatív visszajelzés: ilyenkor ellenőrizzük, hogy maga az üzlet miként kommunikál a fogyasztókkal – sok következtetést lehet levonni azok alapján is.
3. A külső nem minden
Ha úgy döntünk, hogy ismeretlen webshopból rendelünk, ellenőrizzük „látható digitális” elemeit. Nézzük meg honlapját, fussuk át, hogy nincsenek-e elütések vagy elírások, és hogy egyáltalán fel vannak-e tüntetve az Általános Szerződési Feltételek. Sőt, ha van telefonszám, érdemes felhívni, és ellenőrizni, tényleg létezik-e az üzlet, vagy épp csapdába akarnak csalni.
4. Figyeljünk a szállítási és fizetési módokra
A legjobb webshopok több szállítási és fizetési lehetőséget kínálnak, feltüntetve az alternatív lehetőségeket. Ez persze nem jelenti azt, hogy Magyarország összes futárszolgálata vagy fizetési opciója elérhető kell, hogy legyen, de ha egy honlapon nem derül ki, hogy ki fogja kiszállítani a csomagot, ráadásul csak előre lehet fizetni – az mindenképpen óvatosságra intő jel lehet!
5. A visszaküldés feltételei
Minden vásárlás előtt ellenőrizni kell a visszavételi feltételeket. Egyrészt azt, hogy milyen garanciát vállal az adott bolt, illetve, hogy milyen feltételek mellett és milyen módon veszi vissza hibás vagy nem tetsző termékeit. Másrészt tartsuk észben, hogy online vásárlás esetén 14 napig indoklás nélkül visszaküldhetjük csomagunkat. Ebben az esetben is elképesztően hasznosak lehetnek a vásárlói hozzászólások és értékelések, ugyanis így mások hibáiból vagy szerencsétlenségéből tanulhatunk anélkül, hogy mi magunk pórul járnánk.
6. Gyors és pontos rendelés
A megbízható üzleteknél gördülékenyen, zökkenőmentesen megy a megrendelés: kiválasztjuk a terméket, kitöltjük a szállítással, átvétellel, fizetéssel kapcsolatos adatokat, és már jöhet is kiszemeltünk. Ha jóval több vagy furcsa információt kérnek, az már gyanús lehet. Ellenőrizzünk le mindent a biztonság kedvéért, mert jobb pár percet eltölteni az elővigyázatossággal, mint hogy utólag szembesüljünk a negatív következményekkel.
7. Tanulni és tanítani
Ha rendben megkaptuk a terméket, ha problémába ütköztünk, ezt meg kell osztani másokkal is. A webshopoknak is hasznosak a visszajelzések, hogy orvosolják esetleges hiányosságaikat, ahogy a fogyasztóknak is, hogy tanuljanak egymás eseteiből. Ahogy mi magunk is örülünk, ha valaki óva int minket, tegyük meg ugyanezt másokért is. Ezzel példát állíthatunk, és így egyre több és hasznosabb komment és értékelés alakíthatja az online shopping világát.