Megrendszabályozza a Google a YouTube-on a videók kulcspillanataiban felugráló hirdetéseket. Azt remélik, emiatt többen nézik majd végig a tartalmakat.
A Google lépéseket tesz a felhasználói élmény javítására a reklámok növekvő száma miatt utóbbi években sok kritikát kapott YouTube-on: a 2025. május 12-től érvénybe lépő újításnak köszönhetően a videók közben megjelenő hirdetések kevésbé lesznek zavaróak - számol be a HVG.
Automata felülbírálat
A változtatás a videók közbeni (úgynevezett mid-roll) hirdetéseket érinti, amelyek fontos bevételnövelő eszközök a tartalomgyártók kezében. Ezek elvileg valamilyen szünetben, illetve jelenet- vagy témaváltáskor indulnak el - csakhogy a szabályt a tartalomgyártók nem mindig veszik figyelembe. A YouTube most az ígéri, a jövőben kevesebb hirdetést jelenít majd meg potenciálisan zavaró pillanatokban.
A rendszer ugyanis automatikusan fogja meghatározni, hol érdemes elhelyezni a reklámokat, és szükség esetén felülbírálja a tartalomgyártók döntéseit.
Ez a változtatás azonban csak azokat a videósokat érinti, akik eddig manuálisan választották meg a reklámok elhelyezését.
A Google-nél arra számítanak, hogy a kevesebb zavaró reklámszünet miatt többen nézhetik végig a tartalmakat.
A videó a jövő
A YouTube és a videós tartalmak jövője összességében nagyon biztató.
Nemzetközi példák és a marketingszakemberek tapasztalata szerint ugyanis a sikeres cégek ma már nem hagyhatják ki a videós megjelenéseket. 2025-ben is egyre nagyobb szerepe lesz a mozgóképes tartalmaknak, sőt, ezek hoznak igazán eredményt. Egyrészt a mesterségesintelligencia-alapú keresések találataiban előrébb kerülnek a videót tartalmazó oldalak, másrészt a közösségi médiában népszerűbbek a mozgóképek, mint a szövegek. Ráadásul a videókra jobban emlékeznek az emberek, mint arra, amit olvasnak. Mindez persze csak akkor igaz, ha a film felkelti a néző figyelmét, és érzéseket kelt. Erről korábban Juhász Anna, a Foxfilm ügyvezetője. A cég 2025-ös videós trendekről szóló tanulmánya itt tölthető le.