Logóvita alakult ki a két kiskereskedelmi lánc között

Úgy tűnik, véget ért a Lidl és a Tesco között dúló logóvita. A német diszkontlánc (Lidl) azt sérelmezte, hogy a brit boltlánc klubkártyás logója túlságosan hasonlít az ő céglogójukhoz. Most döntött az ügyben a fellebbviteli bíróság.


Védjegyet sértett a Tesco, de szerzői jogot nem

Pont kerülhetett az évek óta húzódó, a Lidl és a Tesco között dúló logóvita végére. A londoni fellebbviteli bíróság visszautasította a Tesco fellebbezését a legfelsőbb bíróság tavalyi döntése ellen. Az mondta ki, hogy a brit üzletlánc megsértette a Lidl védjegyét.

Azonban a Reuters megjegyzi, a fellebbviteli bíróság a Tescónak adott igazat abban a kérdésben, hogy az megsértette-e a német diszkontlánc szerzői jogait.

Tehát a fellebbviteli bíróság helybenhagyta a legfelsőbb bíróság azon ítéletét, mely szerint a Tesco visszaélt a Lidl védjegyével. Viszont úgy ítélte meg, a brit kiskereskedelmi cég nem sértette meg a Lidl szerzői jogait.

Logóvita a Lidl és a Tesco között

2020-ban kezdődött a jogi vita a Lidl és a Tesco között. A német diszkontlánc azt sérelmezte, hogy a brit üzletlánc klubkártyás logója túlságosan hasonlít az ő céglogójukhoz. A hasonlóságot nehéz vitatni, mind a kettő sárga és kör alakú. Az ügyet - ahogyan azt már említettük - a londoni Legfelsőbb Bíróság tárgyalta.

A Lidl jogi csapata azzal érvelt, hogy a diszkont alapvető márkaarculatának védelme áll az ügy középpontjában. De a Tesco álláspontja szerint ez nem állja meg a helyét. A német cégnek ehhez igazolnia kellene, hogy a sárga kör olyan művészi értéket képviselő és munkát igénylő termék, amit saját szellemi alkotásnak lehet tekinteni.

A német diszkontlánc a szöveges logóit éppen úgy levédte, mint a szöveg nélkülieket. Viszont a Tesco szerint egy üres sárga kör nem tekinthető logónak, a Lidl pedig rosszhiszeműen járt el, amikor erre is védelmet kért.

Újabb fejezet a Lidl és a Tesco logóvitájában

A Tesco tavaly áprilisban bukta el a védjegypert. Akkorra állapította meg a bíróság, hogy a klubkártya sárga körös logója valóban hasonlít a Lidl logójára.

Ekkor a bíró azzal érvelt, a Tesco kihasználta, hogy a Lidl sárga köre sok embernek az alacsony árakat szimbolizálja. Úgy ítélte meg, a brit üzletlánc szándékosan, megtévesztő módon használta a Lidl védjegyét.

Emiatt a bíróság arról döntött, a német vállalat igényt tarthat annak a nyereségnek egy részére, amihez a logó hozzásegíthette a brit diszkontláncot.

Azonban a Tesco az ügyben fellebbezést nyújtott be idén februárban. Ezzel azt akarta elérni, hogy hatályon kívül helyezzék az említett végzést.

Egyébként a logók eltávolítása a tescós klubkártyákról nagyjából 8 millió fontba kerülhet.


Ne hagyd ki!