Egy sárga kör miatt pereskedik egymással a két diszkont élelmiszerlánc

Nagyjából négy éve pereskedik egymással a Lidl és a Tesco egy sárga kör miatt. A probléma abból ered, hogy azt mindkét diszkont üzletlánc logóként használja. A napokban új szintre ért a jogi csörte.


Logóvita a Lidl és a Tesco között

2020-ban kezdődött egy jogi vita a Lidl és a Tesco között. A német diszkontlánc azt sérelmezte, hogy a brit üzletlánc klubkártyás logója túlságosan hasonlít az ő céglogójukhoz. A hasonlóságot nehéz vitatni, mind a kettő sárga és kör alakú. Az ügyet a londoni Legfelsőbb Bíróság tárgyalta.

A Lidl jogi csapata azzal érvelt, hogy a diszkont alapvető márkaarculatának védelme áll az ügy középpontjában. De a Tesco álláspontja szerint ez nem állja meg a helyét. A német cégnek ehhez igazolnia kellene, hogy a sárga kör olyan művészi értéket képviselő és munkát igénylő termék, amit saját szellemi alkotásnak lehet tekinteni.

A német diszkontlánc a szöveges logóit éppen úgy levédte, mint a szöveg nélkülieket. Viszont a Tesco szerint egy üres sárga kör nem tekinthető logónak, a Lidl pedig rosszhiszeműen járt el, amikor erre is védelmet kért.

Újabb fejezet kezdődött a Lidl és a Tesco logóvitájában

Ez az jogi csörte érkezett újabb fejezetéhez. A brit kiskerlánc első körben elvesztette a védjegypert. Azonban a Grocery Gazette kiskereskedelmi szakportál szerint az ügyben fellebbezést nyújtott be a napokban.

A Tesco tavaly áprilisban bukta el a védjegypert. Akkorra állapította meg a bíróság, hogy a klubkártya sárga körös logója valóban hasonlít a Lidl logójára.

Ekkor a bíró azzal érvelt, a Tesco kihasználta, hogy a Lidl sárga köre sok embernek az alacsony árakat szimbolizálja. Úgy ítélte meg, a brit üzletlánc szándékosan, megtévesztő módon használta a Lidl védjegyét.

Emiatt a bíróság arról döntött, a német vállalat igényt tarthat annak a nyereségnek egy részére, amihez a logó hozzásegíthette a brit diszkontláncot.

A Tesco a friss fellebbezésével azt szeretné elérni, hogy hatályon kívül helyezzék az említett végzést.

Egyébként a Portfolio megjegyzi, a briteknek kilenc hét állna a rendelkezésére, hogy eltávolítsák a klubkártyákról a logót. Ennek a költsége nagyjából 8 millió font lenne.


Ne hagyd ki!