Nagyjából négy éve pereskedik egymással a Lidl és a Tesco egy sárga kör miatt. A probléma abból ered, hogy azt mindkét diszkont üzletlánc logóként használja. A napokban új szintre ért a jogi csörte.
Logóvita a Lidl és a Tesco között
2020-ban kezdődött egy jogi vita a Lidl és a Tesco között. A német diszkontlánc azt sérelmezte, hogy a brit üzletlánc klubkártyás logója túlságosan hasonlít az ő céglogójukhoz. A hasonlóságot nehéz vitatni, mind a kettő sárga és kör alakú. Az ügyet a londoni Legfelsőbb Bíróság tárgyalta.
A Lidl jogi csapata azzal érvelt, hogy a diszkont alapvető márkaarculatának védelme áll az ügy középpontjában. De a Tesco álláspontja szerint ez nem állja meg a helyét. A német cégnek ehhez igazolnia kellene, hogy a sárga kör olyan művészi értéket képviselő és munkát igénylő termék, amit saját szellemi alkotásnak lehet tekinteni.
A német diszkontlánc a szöveges logóit éppen úgy levédte, mint a szöveg nélkülieket. Viszont a Tesco szerint egy üres sárga kör nem tekinthető logónak, a Lidl pedig rosszhiszeműen járt el, amikor erre is védelmet kért.
Újabb fejezet kezdődött a Lidl és a Tesco logóvitájában
Ez az jogi csörte érkezett újabb fejezetéhez. A brit kiskerlánc első körben elvesztette a védjegypert. Azonban a Grocery Gazette kiskereskedelmi szakportál szerint az ügyben fellebbezést nyújtott be a napokban.
A Tesco tavaly áprilisban bukta el a védjegypert. Akkorra állapította meg a bíróság, hogy a klubkártya sárga körös logója valóban hasonlít a Lidl logójára.
Ekkor a bíró azzal érvelt, a Tesco kihasználta, hogy a Lidl sárga köre sok embernek az alacsony árakat szimbolizálja. Úgy ítélte meg, a brit üzletlánc szándékosan, megtévesztő módon használta a Lidl védjegyét.
Emiatt a bíróság arról döntött, a német vállalat igényt tarthat annak a nyereségnek egy részére, amihez a logó hozzásegíthette a brit diszkontláncot.
A Tesco a friss fellebbezésével azt szeretné elérni, hogy hatályon kívül helyezzék az említett végzést.
Egyébként a Portfolio megjegyzi, a briteknek kilenc hét állna a rendelkezésére, hogy eltávolítsák a klubkártyákról a logót. Ennek a költsége nagyjából 8 millió font lenne.