A BKIK arra kéri a lehetőséggel élő tagjait, hogy az így megtakarított összeget ajánlják fel a bajba jutott vállalkozások megsegítésére.



A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) elnökségi döntése értelmében kérelem benyújtásával 50 százalékos tagdíjmérséklési lehetőséggel élhetnek idén azok a rendezett tagsági viszonnyal rendelkező önkéntes kamarai tagvállalkozások, amelyek nettó árbevétele nem haladja meg az évi 4 milliárd forintot. A tagdíjmérséklés összegét a cégek felajánlhatják a koronavírus-válság miatt bajba jutott cégeket támogató, 75 millió forinttal létrehozott Szolidaritási Alapba.

A BKIK ezzel a döntéssel 2021-ben akár további 65 millió forinttal segítheti közvetlenül a budapesti kamarai tagvállalatok gazdasági fennmaradását a 2021. évi elfogadott költségvetésében éves tagdíjbevételként szereplő tervszámok teljesülése esetén. A BKIK számításai szerint a tagdíjmérséklés nyomán felajánlható pénzből ugyanis akár ekkora összeg is befolyhat abba a korábban, 75 millió forintos kezdőtőkével elindított Szolidaritási Alapba, amely a nehéz helyzetbe került budapesti vállalkozásokat segíti majd.

Az alap számára ugyanakkor az üzleti szféra bármely, a válság által kevésbé érintett tagja is juttathat direkt támogatást.

A válság sújtotta iparágakban tevékenykedő budapesti mikro-, kis- és középvállalkozások egyre romló helyzete csak közös, előremutató intézkedésekkel és összefogással kezelhető. Itt az idő a cselekvésre, hiszen a járvány második és harmadik hullámának terheit a tavaly tavaszi első országos korlátozások által már kivéreztetett, tartalékait felélt cégek már nem képesek önerejükből tovább finanszírozni

– mondta Nagy Elek, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke.

Kamaracsata

A kamarai hozzájárulást a jövőben az országos és nem a területi gazdasági kamarának kell fizetni – áll egy, a parlament előtt lévő törvényjavaslatban.

A javaslat (ha megnyitod a dokumentumot, görgess a 17.oldalra) indoklása szerint erre a források hatékonyabb felhasználása érdekében van szükség, hiszen amennyiben a kamarai hozzájárulások egységesen a Magyar Kereskedelemi és Iparkamarához folynak be, mód nyílik azon régiók fejlesztésére, forráshoz juttatására is, melyek jelenleg forráshiányosak, írja a hvg.hu.

A kamarai hozzájárulás évente 5 ezer forintot tesz ki, amit minden vállalkozásnak be kell fizetnie – ha a javaslatot elfogadják akkor – immár a Parragh László vezette MKIK-nak, azoknak is, amelyek nem tagjai a kamarának.

Nem mindenkinek tetszik a rendszer

Az eddigi rendszer szerint az 5 ezer forintból 10 százalék, azaz 500 forint jutott az országos kamarának, a többi a területi kamarákat illette. A kamarai hozzájárulás rendszere a bevezetése óta viták kereszttüzében áll. Sok vállalkozó egyfajta sarcnak tekinti, amiért semmit sem kap cserébe. A jelenlegi kormánnyal szorosan együttműködő elnök, Parragh László ezeket a vádakat keményen vissza szokta verni, és nyilvános megszólalásaiban rendre arról beszél, hogy az MKIK milyen sok területen ért el engedményeket, szerzett támogatást a vállalkozóknak.

Parragh és az 5 ezer forint

Az MKIK elnöke legutóbb azzal került be a hírekbe, hogy elnézést kért egy korábbi, sokakat sértő kijelentése miatt.

Kötelező kamarai tagság nincs, van egy ötezer forintos regisztrációs díj, ami, ha belegondolunk egy olyan kicsi összeg egy vállalkozás tekintetében, ha valaki nem tud egy év alatt ötezer forintot kifizetni, az ne menjen el vállalkozni

-így hangzott a vitát kiváltó mondat, amikor az ATV arról kérdezte a kamarai elnököt, a járványhelyzet miatt elengednék-e egyfajta gesztusként a nehéz helyzetbe került vállalkozások 5 ezer forintos regisztrációs díját. Parragh Lászlót sokan vádolták érzéketlenséggel (és akkor még finoman fogalmaztunk).

A folytatás

Ezt követően az RTL Híradó kért interjút az elnöktől, aki azt mondta, az ATV-s megszólalásában kifejtett teljes gondolatmenetét nem ismerhette meg a nyilvánosság. Azt is megjegyezte, hogy szerinte a kamara a veszélyhelyzet alatt számos, a vállalkozások terheit csökkentő intézkedésért sikeresen lobbizott a kormánynál.

Szerintem csak tavaly legalább 500 milliárd forintot kialkudtunk a gazdaság számára ezeken a területeken. Ehhez viszont a kamarát fent kell tartani, ehhez bért kell fizetni, ehhez működni kell. Én azt gondolom, ötezer forint egy vállalkozás számára egy esztendő alatt nem lehet akkora tétel, ami nem kigazdálkodható

Az iparkamara elnöke a korábbi szavain felháborodóknak azt üzente:

Tőlük elnézést kérek.

A Parragh vezette kamara a napokban nyújtotta be a kormánynak a gazdaság újraindítását segítő elképzeleéseit, ezekről ITT olvashatsz bővebben.

The Conversation

Friss

Elon Musk dolgozóinak megszabták, mit mondhatnak a főnökről

Elon Musk vállalata, a The Boring Company megtiltotta a sofőrjeinek, hogy negatív fényben tüntessék fel az üzletembert. Sőt, a dolgozóknak egy komplett forgatókönyvet is be kell magolniuk, hogy minden kérdésre felkészüljenek-adta hírül a TechCrunch.

A Boring Company portfóliója alapvetően egyszerű termékekből áll. A cég alagutakat fúr és értékesít. Ezek célja csak a megrendelőtől függ. Például földalatti gyalogos és kerékpár (alag)utakat lehet a cégtől rendelni, de a vállalat akár hajókonténerek szállítására alkalmas alagutakat is készít. A cég fő terméke a „Loop". Ez egy olyan alagút, amelyben Teslák szállítanak embereket a különböző állomások között. Egy autó egyszerre maximum öt embert szállíthat: a sofőrt, aki a Boring Company alkalmazottja, és négy utast. Elon Musk cége az első loop-ot alig több, mint egy hónapja adta át Las Vegas-ban. A közel 3 kilométeres alagút nagyjából 1 év alatt készült el, 47 millió dollárból (13,4 milliárd forint). Az alagút és a Teslák segítségével az állomások közötti, jellemzően 45 perces utak 2-3 percre csökkenthetők. A TechCrunch a napokban kiderítette, hogy a sofőröknek egyfajta forgatókönyvet kell követniük munkájuk során Elon Musk védelme érdekében. Hogy ez mit is jelent pontosan? Megszabták, hogy bizonyos kérdésekre milyen válaszokat adhatnak.

Minden szép és jó

Az a feladatod, hogy biztonságos utazást biztosíts az utasoknak, nem pedig az, hogy szórakoztasd őket. Minimalizáld a beszélgetést, és koncentrálj az útra.

-olvasható a Boring Company utazási forgatókönyvében, amelyet a TechCrunch hivatalos úton szerzett meg.

Elon Musk nagyon népszerű manapság, éppen ezért a vállalat nem szeretné, ha az alkalmazottak negatív fényben tüntetnék fel őt. Legalábbis a szkriptből erre lehet következtetni. A forgatókönyv egyértelmű utasításokat ad a sofőröknek, hogy mindenáron kerüljék az üzletemberrel kapcsolatos kérdéseket. Szemezgessünk még a dokumentumból!

Ez a kérdéskategória (minden, ami Musk-al kapcsolatos) rendkívül gyakori és rendkívül érzékeny téma. Az utasok rajongása az alapítónk iránt elkerülhetetlen, a hozzá köthető kérdések dominálhatják a beszélgetést. Legyen a lehető legrövidebb, és tegyen meg mindent, hogy leállítsa a beszélgetést. Ha az utasok továbbra is erőltetik a témát, udvariasan közölje:" Sajnálom, de tényleg nem tudok mit hozzáfűzni" majd váltson témát.

A vállalat az erőszakosabb utasokra is felkészült. Ha tovább kérdezgetik a sofőrt, hogy milyen vezető Musk, illetve, hogy szeret-e neki dolgozni, az alábbi választ kell adnia:

Természetesen, ő egy nagyszerű vezető. Mindannyiunkat arra motivál, hogy remek munkát végezzünk!

Na de mi van akkor, ha az utasok rákérdeznek Elon Musk Twitteres ámokfutásaira?

Elon közszereplő. Azért vagyunk itt, hogy fantasztikus utazási élményt nyújtsunk!

Igaz, amit az újságok írnak róla? Udvariatlan főnök? Füvezik? Nem engedi, hogy az alkalmazottak szabadságra menjenek?

Nem olvastam ezeket a cikkeket, de nekem más tapasztalataim vannak vele kapcsolatban.

Mióta dolgozol a cégnél?

Elég ideje ahhoz, hogy úgy ismerjem az alagutakat, mint a tenyeremet!

Mennyi baleset köthető a rendszerhez?

Ez egy nagyon biztonságos rendszer.

Nos, nagyjából így néz ki a Boring Company valós idejű, hónapokig, évekig tartó, élőszereplős „filmjének" forgatókönyve.

Vannak bajok

Musk azon dolgozik, hogy minél több városban létrehozzon egy loop-ot, azonban a szakemberek egyáltalán nem biztosak abban, hogy ez jó üzlet. A Boring Company úgy érvel a technológiája mellett, hogy olcsóbban és gyorsabban tud alagutakat kialakítani, mint a hagyományos alagútfúró vállalatok. Ráadásul a loop a felszíni forgalmat is csökkenti. Egy hagyományos alagút, például egy metró esetében mérföldenként 1 milliárd dollárba kerül. Legalábbis a cég honlapja szerint. Ezzel szemben a Boring Company ugyanezt 30 millió dollárból kihozza. Elviekben. Sokan azonban kételkednek Musk szavaiban.

Jian Zhao építőmérnök-professzor, aki mellesleg az alagútfúrás szakértője, nem igazán látja, hogyan valósítaná meg Elon Musk az ígéreteit. A professzor szerint a cég technológiája semmi újdonságot nem adott a világnak, így szkeptikus a vállalat terveivel kapcsolatban.

Továbbá az utasok alig néhány nappal a Vegas-i loop átadása után máris komoly kritikákkal illették a projektet. Sokan arra panaszkodtak, hogy az egymást követő Teslák feltorlódnak, így a beígért pár perces utazás nem valósul meg. Ráadásul egyszerre csak 4 ember utazhat egy autóban. Lehet, hogy a metró drágább, de ott egy fuvarral több száz ember eljuthat a célállomásáig.

Kikötött a világ leghíresebb konténerhajója, sokba fájt a Szuezi kaland

Az Ever Given konténerhajó közel négy hónapnyi késés után végre kikötött Rotterdamban.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Kockás papír helyett vali.hu, így pörgetnék föl a hazai digitalizációt

A digitalizáció erősítéséről tárgyalt a Nemzeti Versenyképességi Tanács, a testület négy területen javasol intézkedéseket a kormánynak - közölte a pénzügyminiszter a közösségi oldalán.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!