Kíméletesen tesz lapátra 1500 autóipari dolgozót a Bosch
Fotó: Michael Vi / Shutterstock.com

Kíméletesen tesz lapátra 1500 autóipari dolgozót a Bosch

Az autóipari beszállító Bosch jelentős létszámleépítést tervez hajtáslánc üzletágában. A cég szóvivője azt mondta, a baden-württembergi Feuerbach és Schwieberdingen telephelyeken a fejlesztés, az adminisztráció és az értékesítés területén akár 1500 fős létszámcsökkentésre is sor kerülhet.


A tervezett létszámcsökkentést az autóipar átalakulásával indokolta a szóvivő. Az elektromobilitásra való átállás középtávon alapjaiban rendezi át az egész ágazatot, magas kezdeti beruházásokat feltételez és csökkenő foglalkoztatási igénnyel jár. A világgazdaság gyengélkedése, a tartósan magas infláció és a negatív árfolyamhatások ezeket a kedvezőtlen kiindulófeltételeket csak tovább súlyosbítják.


A leépítésről a Bosch a „szociálisan felelős” döntést az üzemi tanácsokkal egyeztetve fogja meghozni a szóvivő tájékoztatásaszerint. Vagyis a munkatársaknak más munkakört és a növekedési területekhez kapcsolódó átképzési programokat ajánlanak fel, de lehetőséget adnak korengedményes nyugdíjazásra vagy közös megegyezéssel a távozásra is.

A szóvivő szerint a Bosch tartja magát a munkavállalók képviselőivel nyáron kötött megállapodáshoz, ami 2027 végéig kizárja a németországi beszállítói üzletág csaknem 80 ezer dolgozójának egyoldalú elbocsátását

Leépítések a németországi autóiparban

A karlsruhei, a trieri és a homburgi üzemeit is bezárja a Michelin 2025 végéig – jelentette be november végén a francia cég. Az ügyfélszolgálati központját pedig Németországból Lengyelországba helyezi át. A francia gumiabroncsgyártó a döntését azzal magyarázta, hogy a németországi létesítmények már nem versenyképesek az európai és globális exportpiacokon.A Reuters emlékeztet rá, a Michelin korábban bezárta a bambergi telephelyét is.

Európa legnagyobb gazdaságában több autóipari leépítés is zajlik. Például a Ford 2030-ig tervez átállni kizárólag villanyautók forgalmazására Európában. Emiatt a kölni gyárát - ahol a Ford Fiestát gyártják – egy 2 milliárd dolláros beruházás részeként átépíti. Azonban egyúttal meg is szüntethet legalább ezer munkahelyet. Emellett egy másik, Saar-vidéki telephelyüket is bezárják 2025 végéig, ahol jelenleg mintegy 6500 embert foglalkoztatnak.

Egy másik német autóipari beszállító, a Continental is leépítést jelentett be a napokban. Ők is a versenyképesség javítására hivatkoztak. Nikolai Setzer, a vállalat vezérigazgatója évek óta hiába küzd a vállalat autóipari részlegének válsága ellen. Most a jelek szerint mintegy 5500 munkahelyet akar megszüntetni, ebből nagyjából ezret Németországban.


Ne hagyd ki!