Elég egy néhány másodperces videó. Ha sokan megnézik, akkor fizet a Facebook a feltöltőnek. Egyelőre még csak meghívásos alapon működik, de idén várható a kiterjesztése szélesebb körre.
A Facebook a közelmúltban bejelentette, hogy globálisan elérhetővé teszi a tartalomkészítők számára a nyilvános történetek (Stories) megtekintései utáni bevételszerzési lehetőséget.
A világ legnagyobb közösségi oldala 2024-ben indította el a Tartalommonetizációs Programot, mely egyesítette a korábbi In-stream hirdetéseket, a Reels hirdetéseket és a teljesítménybónusz-programokat egyetlen, átláthatóbb rendszerbe. Ennek célja, hogy a tartalomkészítők egyszerűbben és többféle formátumból származó bevételhez jussanak, legyen szó hosszabb videókról, fotókról vagy szöveges bejegyzésekről - írja a Világgazdaság.
Ha egy készítő például egy videót vagy Reelt készít, annak egy részletét megoszthatja a történetében, és a megtekintések számától függően bevételhez juthat.
Fontos megjegyezni, hogy a kifizetések a tartalom teljesítményéhez igazodnak, és nincs szükség előzetesen meghatározott megtekintési küszöb elérésére a bevételszerzés megkezdéséhez.
A Facebook Tartalommonetizációs Programjához való csatlakozás jelenleg meghívásos alapon történik, azonban a platform tervezi, hogy 2025-ben megnyitja a programot a szélesebb közönség számára is. Addig is azok a készítők, akik szeretnének részt venni a programban, jelezhetik érdeklődésüket a Facebook erre kialakított felületén.
100 000 dollárt kapott a Facebooktól egy hibavadász
Komoly pénzeket lehet keresni hibavadászattal is, ehhez persze nem árt némi informatikai tudás. Januárban adtunk hírt arról, hogy egy szemfüles felhasználó a Facebook hirdetési rendszerét elemezve olyan hibára bukkant, amelynek kihasználásával parancsokat lehet futtatni a Facebookot kiszolgáló szervereken. A biztonsági rés kihasználásával akár teljesen át is lehetett volna venni az irányítást a gépek felett. Jelentette a hibát a Metának. A felhasználó felfedezéséért 100 000 dollárt, azaz átszámítva mintegy 37 millió forintnyi jutalmat kapott a Facebook mögött álló cégtől.