Több mint 150 vállalat bevonásával készült felmérés arról, hogy napjainkban milyen módon járulnak hozzá a cégek munkavállalóik kiegyensúlyozottságához, jóllétéhez. A Blue Colibri International Kft. adatgyűjtéséből kiderült, hogy a vállalatok kétharmadánál már fut vagy a közeljövőben elindul az egészségprogram.


Tavaly februárig a vállalatok életében nagy hangsúlyt kapott a munkahelyi jóllét, az un. wellbeing és office branding, továbbá az, hogy milyen rekreációs lehetőségekkel élhetnek egy adott cég dolgozói az irodában. A home office a legtöbb helyen csak korlátozottan volt megoldható, a távmunka és részmunkaidő pedig csak igen kevés munkahelyen volt jellemző. A járványhelyzet enyhülésével viszont ismét előtérbe kerülhet ez a téma, hiszen az irodai munkavégzés részben újraindul, de sok esetben a home office is megmarad.

Biztonság, egészség

A felmérés szerint a már klasszikusnak tekinthető office branding és wellbeing kulcsszavak helyett egyre nagyobb teret nyer az, hogy a munkavállalók biztonságban érezhessék magukat, törődő vállalatként ítéljék meg a munkáltatóikat. Ezek első körben munkavédelmi és egészségvédelmi intézkedéseket jelentenek, melyek az elégedettség mellett nagyban hozzájárulnak az elköteleződés kialakulásához is. A wellbeingen belüli fókuszok erőteljesen áttolódtak. A kutatás rávilágított, hogy a 2020-as év bizonytalanságai és a hosszú bezártság miatt az egészségvédelem legfontosabb területe a mentális egészség - ezt a megkérdezettek 82%-a megjelölte célterületként. Ugyancsak a kialakult stressz kezelésének eszköze a mozgás ösztönzése, melyet a munkaadók 77%-a tart kiemelten fontosnak.

A megkérdezett vállalatok kétharmada már foglalkozik munkavállalói egészségprogrammal, ezen belül 81%-uk folyamatos, egész évben működő és munkavállalók által elérhető programban gondolkozik. A cégek 58%-ban belső erőforrásból építenék fel a keretrendszert, továbbá 44%-ban támogatják a program sikerességét online felületekkel - így a lehetőség akár home office-ból vagy távoli munkavégzés esetén is elérhetővé válik.


Friss

©Morris71/123RF.COM

Ha vettél az Auchan-ban ebből a fagyiból, ne edd meg, szennyezett!

Visszahívott a forgalomból egy vaníliás pálcikás jégkrémet a forgalmazó Auchan Magyarország Kft. etilén-oxid növényvédő szer hatóanyaggal való szennyezettsége miatt, a meglévő készletet pedig zárolta - közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Kemény gyomrost kapott a KFC, a McDonald's és a Burger King a járványban

Az ágazati bértámogatások, a kormányzati intézkedések sokat segítettek tavaly a magyarországi gyorsétterem-láncoknak, ahol jellemzően bejelentve, borravaló nélkül dolgoznak a munkavállalók. De ez sem tudta megállítani a KFC, a McDonald's és a Burger King bevételeinek esését, az eredmények romlását.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Kivárnál az építkezéssel, felújítással, mert drága? Ráfizetsz

Az építőipari vállalkozások az építési költségek országos szinten 5-9 százalékos, Budapesten viszont több mint 10 százalékos áremelkedésére számítanak a második fél évben - közölte az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) az MTI-vel.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!

Több mint 150 vállalat bevonásával készült felmérés arról, hogy napjainkban milyen módon járulnak hozzá a cégek munkavállalóik kiegyensúlyozottságához, jóllétéhez. A Blue Colibri International Kft. adatgyűjtéséből kiderült, hogy a vállalatok kétharmadánál már fut vagy a közeljövőben elindul az egészségprogram.


Tavaly februárig a vállalatok életében nagy hangsúlyt kapott a munkahelyi jóllét, az un. wellbeing és office branding, továbbá az, hogy milyen rekreációs lehetőségekkel élhetnek egy adott cég dolgozói az irodában. A home office a legtöbb helyen csak korlátozottan volt megoldható, a távmunka és részmunkaidő pedig csak igen kevés munkahelyen volt jellemző. A járványhelyzet enyhülésével viszont ismét előtérbe kerülhet ez a téma, hiszen az irodai munkavégzés részben újraindul, de sok esetben a home office is megmarad.

Biztonság, egészség

A felmérés szerint a már klasszikusnak tekinthető office branding és wellbeing kulcsszavak helyett egyre nagyobb teret nyer az, hogy a munkavállalók biztonságban érezhessék magukat, törődő vállalatként ítéljék meg a munkáltatóikat. Ezek első körben munkavédelmi és egészségvédelmi intézkedéseket jelentenek, melyek az elégedettség mellett nagyban hozzájárulnak az elköteleződés kialakulásához is. A wellbeingen belüli fókuszok erőteljesen áttolódtak. A kutatás rávilágított, hogy a 2020-as év bizonytalanságai és a hosszú bezártság miatt az egészségvédelem legfontosabb területe a mentális egészség - ezt a megkérdezettek 82%-a megjelölte célterületként. Ugyancsak a kialakult stressz kezelésének eszköze a mozgás ösztönzése, melyet a munkaadók 77%-a tart kiemelten fontosnak.

A megkérdezett vállalatok kétharmada már foglalkozik munkavállalói egészségprogrammal, ezen belül 81%-uk folyamatos, egész évben működő és munkavállalók által elérhető programban gondolkozik. A cégek 58%-ban belső erőforrásból építenék fel a keretrendszert, továbbá 44%-ban támogatják a program sikerességét online felületekkel - így a lehetőség akár home office-ból vagy távoli munkavégzés esetén is elérhetővé válik.


Friss

Fotó: Unsplash

Baromfi telepítés: ne bukd el a támogatást!

Szakmai ajánlásban foglalta össze a Baromfi Termék Tanács (BTT) a szülőpárállományok és a tenyészbaromfik maximális telepítési sűrűségi értékeit, amelyekre az állatjóléti támogatás igénybevételéhez van szükség.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!