Ha meg akarod tartani a munkavállalóidat, ma már nem elég a jó fizetés

Több mint 150 vállalat bevonásával készült felmérés arról, hogy napjainkban milyen módon járulnak hozzá a cégek munkavállalóik kiegyensúlyozottságához, jóllétéhez. A Blue Colibri International Kft. adatgyűjtéséből kiderült, hogy a vállalatok kétharmadánál már fut vagy a közeljövőben elindul az egészségprogram.


Tavaly februárig a vállalatok életében nagy hangsúlyt kapott a munkahelyi jóllét, az un. wellbeing és office branding, továbbá az, hogy milyen rekreációs lehetőségekkel élhetnek egy adott cég dolgozói az irodában. A home office a legtöbb helyen csak korlátozottan volt megoldható, a távmunka és részmunkaidő pedig csak igen kevés munkahelyen volt jellemző. A járványhelyzet enyhülésével viszont ismét előtérbe kerülhet ez a téma, hiszen az irodai munkavégzés részben újraindul, de sok esetben a home office is megmarad.

Biztonság, egészség

A felmérés szerint a már klasszikusnak tekinthető office branding és wellbeing kulcsszavak helyett egyre nagyobb teret nyer az, hogy a munkavállalók biztonságban érezhessék magukat, törődő vállalatként ítéljék meg a munkáltatóikat. Ezek első körben munkavédelmi és egészségvédelmi intézkedéseket jelentenek, melyek az elégedettség mellett nagyban hozzájárulnak az elköteleződés kialakulásához is. A wellbeingen belüli fókuszok erőteljesen áttolódtak. A kutatás rávilágított, hogy a 2020-as év bizonytalanságai és a hosszú bezártság miatt az egészségvédelem legfontosabb területe a mentális egészség - ezt a megkérdezettek 82%-a megjelölte célterületként. Ugyancsak a kialakult stressz kezelésének eszköze a mozgás ösztönzése, melyet a munkaadók 77%-a tart kiemelten fontosnak.

A megkérdezett vállalatok kétharmada már foglalkozik munkavállalói egészségprogrammal, ezen belül 81%-uk folyamatos, egész évben működő és munkavállalók által elérhető programban gondolkozik. A cégek 58%-ban belső erőforrásból építenék fel a keretrendszert, továbbá 44%-ban támogatják a program sikerességét online felületekkel - így a lehetőség akár home office-ból vagy távoli munkavégzés esetén is elérhetővé válik.


The Conversation

Ne hagyd ki!