Bizonyítsd be, hogy jobb vagy az MI-nél - új vezetői filozófia?
Shutterstock

Ez a cég már versenyezteti a dolgozóit az MI-vel

A Shopify cég vezetője kiadta az utasítást: új ember felvétele előtt a részlegnek be kell bizonyítania, hogy a munkát a mesterséges intelligencia nem tudja elvégezni. És mindenkitől elvárt az MI-használat a munkájában.


Tobi Lütke, a Shopify vezérigazgatója az alkalmazottjaihaz intézett belső feljegyzésében azt írja, hogy az AI jó használata olyan készség, amelyet gondosan meg kell tanulni, sokszor használva. Hozzátette azt is, hogy az AI használata mostantól alapvető elvárás mindenki számára a vállalatánál - írja az Economx.

Lütke a Business Insider birtokába jutott feljegyzés szerint úgy fogalmazott, mielőtt bővítenék létszámukat és erőforrásaikat, a divízióknak be kell mutatniuk, hogy miért nem tudják az AI segítségével a kívánt feladatot elvégezni.

A Shopify először 2023 elején kezdte el javítani az ügyfélkiszolgálását azzal, hogy a generatív mesterséges intelligenciát kezdte el alkalmazni az olyan feladatok elvégzésére, amelyeket korábban segédmunkások végeztek.

Ennek eredményeként még abban az évben elbocsátotta alkalmazottainak 20 százalékát, visszavonta a korábban meghirdetett gyakornoki állásokat.

10 éven belül az AI leválthatja az embert  - mondja Bill Gates

Bill Gates, a Microsoft társalapítója szerint a mesterséges intelligencia (AI) a következő évtizedben olyan fejlődési szakaszba lép, hogy az emberekre a legtöbb területen már nem lesz szükség. Bár az AI működése még nem mentes a hibáktól, Gates szerint a technológiában rejlő lehetőségek hatalmasak, és azt tanácsolja a fiataloknak, hogy bátran építsenek karriert ezen a területen, mivel az AI fantasztikus lehetőségeket kínál.

Ezek a nyerő készségek most

A Linkedin szakmai közösségi oldal arról készített felmérést, mely készségeket keresik leginkább a munkaadók a munkavállalók körében.

Íme a top 10 készség:

- AI-ismeret,
- konfliktuskezelés,
- alkalmazkodóképesség,
- folyamatoptimalizálás,
- innovatív gondolkodás,
- nyilvános beszéd,
- megoldás alapú értékesítés,
- ügyfelek bevonása és támogatása,
- stakeholder menedzsment,
- LLM (nagy nyelvi modell) fejlesztés és alkalmazás.

Ne hagyd ki!