Munkaerőhiánnyal küzdesz? Hoztunk néhány tippet, hogy átvészeld a helyzetet
Ahogy a világ éledezik a koronavírus-járványból, újabb probléma ütötte fel a fejét, amely főleg a kisebb vállalkozásokat sújtja: a munkaerőhiány.


Bár örömre adhat okot, hogy fokozatosan nyílik a világ, a munkaerőpiac egyelőre nem tudja tartani a lépést a robbanásszerű igénynövekedéssel.

A kisebb vállalatok napjainkban jellemzően az alábbi három problémával küzdenek:

  • munkaerőhiány
  • késedelmes szolgáltatásnyújtás
  • türelmetlen ügyfelek

Jelen állás szerint utóbbi kettő is a munkaerőhiányra vezethető vissza. A felsorolt jelenségek nem csak hazánkat sújtják. Az egyesült államokbeli Bureau of Labor Statistics jelentése szerint idén márciusban 8,1 millió nyitott munkahely volt az országban. Az államok Munkaügyi Statisztikai Hivatala 2000 óta követi nyomon a munkaerőpiacot, de ilyen magas munkaerőhiányra még nem volt példa. Hoztunk néhány tippet, amelyek segíthetnek életben tartani a vállalkozásodat és megőrizni a vásárlóidat, amíg azon dolgozol, hogy megtaláld a megfelelő embereket az üres pozíciókra. A siker kulcsa a kommunikáció.

Kommunikálj a vásárlóiddal

Ha a fent említett problémákkal küzdesz, akkor az egyik legfontosabb dolog, amit tehetsz, ha hatékonyan és megfelelően kommunikálod a vásárlóid felé az esetleges szolgáltatásbeli késedelmeket. Egy nyílt kommunikáció nemcsak az ügyfelek márkába vetett bizalmát növeli, hanem csökkenti annak az esélyét is, hogy negatív értékelést adjanak a szolgáltatásaidra.

A vásárlók 90 százaléka először egy vállalat online megítélést veszi figyelembe. Jellemzően, ha sok negatív kritika érte a céget, akkor meg sem nézik a kínálatát, egyszerűen keresnek egy alternatívát. És valljuk be, manapság ez egyszerűbb, mint valaha. Nem kell pánikba esni a negatív értékelésekkel kapcsolatban sem. Remek fényben tünteti fel a cégedet, ha felveszed a negatív véleményt adó emberekkel a kapcsolatot, és megkérdezed, hogyan javíthatnád szolgáltatásaidat. Fontos, hogy elismerd és kivizsgáld a kritikus véleményeket is.

Fordíts kellő figyelmet a vállalkozásod adatainak aktualizálása az összes olyan platformon, ahol értékelések jelenhetnek meg a tevékenységedről. Egyebek között ilyen a Google Cégem (Google My Business), a Facebook, a Yelp és a Bing. Ezeken a platformokon információkat nyújthatsz a nyitvatartási időkről, a szolgáltatásaidról és a működési helyszíneidről is. Továbbá közzé teheted a legfontosabb vállalati közleményeket. Ha egyik platformon sem szerepel a vállalatod, akkor mindenképp a Google Cégemmel kezdd. A Google Cégem határozza meg, hogy milyen információk jelennek meg a vállalatodról a Google Maps-en, ráadásul a keresőmotor is ezt a platformot részesíti előnyben.

COVID-info

Manapság igen kiszámíthatatlan, hogy a kormány milyen intézkedéseket vezet be a koronavírus-járvány elleni védekezés érdekében. Sőt, sok esetben a különböző vállalatok is eltérő biztonsági elvárásokat támasztanak a vásárlókkal szemben. A kellemetlen helyzetek elkerülésének legjobb módja az, ha érthetően, világosan közöljük a vállalkozás maszkokkal és oltóanyagokkal kapcsolatos álláspontját. Online formában és az üzlethelyiségben is. Ez kifejezetten fontos a vendéglátóhelyiségek esetében, ahol elkerülhetetlen a személyes kontaktus.

Tervezz előre

Valószínűleg ismered már annyira a cégedet, hogy meg tudd állapítani, melyek a forgalmasabb, és melyek a nyugisabb időszakok. Ha a forgalmad kezd beindulni, értesítsd a vásárlóidat, hogy a megnövekedett igények hatására késések várhatók a szolgáltatásaidban. Egy kör-e-mail segítségével arról is tájékoztathatod őket, hogy mikor számíthatnak keresletrobbanásra, így előre beütemezhetik a rendeléseiket.

Minél több energiát fektetsz a céged jelenlétének növelésébe, annál könnyebb lesz megtartanod az ügyfeleidet és növelni a piaci részesedésedet.

The Conversation

Ne hagyd ki!