Ford szalon színes autókkal

Számtalan csúszás és késés után a Fordnál ebben a hónapban a pandémia után visszatértek a normális munkarendhez. A nem helyfüggő alkalmazottak számára lehetővé tették a hibrid munkavégzést, így ők rugalmasan dolgozhatnak a cég telephelyén, illetve távmunkában.


A hagyományos ötnapos, negyvenórás munkahét bevezetésének egyik úttörője, a Ford a hibrid munkavégzésről szóló döntést nem bízta a véletlenre - írja a CNBC.

Nem volt nagy tülekedés

Még 2020 júniusában végeztek egy átfogó felmérést, amelyben 56 ezer alkalmazottjukat kérdezték meg arról: a pandémiás időszak után hogyan képzelik a jövőt a munkahelyen.

95 százalék a hibrid munkavégzést részesítette előnyben, és csupán 5 százalék mondta, hogy teljes munkaidőben visszatérne az irodákba.

A cég vezetői április negyedikén, amikor hosszú idő után ismét személyesen üdvözölhették nem helyhez kötött munkatársaikat, azokat, akik vissza akartak menni az irodákba, meglepődtek: a vártnál kevesebben jelentek meg.

Bár még korai leszűrni a tapasztalatokat, a Fordnál úgy látják, hogy azok, akik visszatértek, képesek közösen elvégezni az együttműködést igénylő csapatmunkát és stratégiai feladatokat.

A cég becslése szerint egy átlagos munkanapon az irodai dolgozók 50 százaléka lesz benn, de ez csak a következő hónapokban derül majd ki.

Hívogató környezet

Miután a Fordnak sok olyan munkavállalója van, akiknek a pozíciója nem teszi lehetővé, hogy távmunkában vagy hibrid munkában dolgozzon, a vállalat nagyon világosan megfogalmazta:

a munka jellege dönti el, hogy hol és hogyan történik a munka.

A gyártóhelyeken, ahol nincs lehetőség a távmunkára, megpróbálják, amennyire csak lehet, további eszközökkel és szolgáltatásokkal hívogatóvá tenni a munkahelyi környezetet.

Odafigyelnek azokra a körülményekre, amelyek meghatározóak a munkahelyi tapasztalat szempontjából, ilyen például a természetes fény biztosítása, a munkások élelmezése, általános jólléte.

Az úgynevezett tudásmunkások esetében a Fordnál 90 napos tervet készítenek a feladatokról, és megvitatják azok elvégzésének legjobb módját. Közben kiderül majd, mennyire hatékony ez a stratégia az alkalmazottak elégedettsége, illetve a létrehozott produktum szempontjából.

The Conversation

Ne hagyd ki!