A Continental tárgyal a kormánnyal, kész visszafizetni az állami támogatás egy részét
FotóShutterstock

A Continental válasza Lázár kirohanására: kész visszaadni a támogatás egy részét

Az állami támogatás dolgozói létszámmal kapcsolatos feltételeit valóban nem tudják teljesíteni az autóipar lejtmenete miatt, de mindezt már korábban jelezték a kormánynak. A cég kész visszafizetni a támogatás egy részét.


Lázár kirohanása

A Continental csoport magyarországi cégei ne kapjanak egy büdös fillért sem a kormánytól, amíg nem tisztázzák, hogy mi lesz a dolgozókkal, ezt kérte Lázár János, korábbi miniszter, fideszes képviselő a közösségi oldalára feltöltött videóban. A politikus azon háborodott fel, hogy a Continental úgy bocsát el az idén 140, és információi szerint jövőre újabb 300 dolgozót, hogy közben milliárdos állami támogatást kapott, hogy megőrizze a munkahelyeket, illetve újakat is hozzon létre. A képviselő szerint ki kell vizsgálni, hogy az eddig kapott állami támogatások feltételeit, amelyek a munkahelyek megőrzését jelentik, megtartotta-e a cégcsoport, amíg ki nem derül, addig függessze fel az állam a multi támogatását.

Válaszolt a Continental

A Continental a hvg.hu megkeresésére azt közölte, hogy a 2016-ban kapott támogatás létszámhoz kapcsolódó feltételeit eddig teljesítették, de a szektor 2018 óta tartó, és egyre súlyosbodó válsága miatt mostanra veszélyben van a program eddigiek szerinti folytatása. A problémákat már korábban jelezték a kormánynak, folyamatosan egyeztetnek, és amennyiben nem képesek tartani a korábban tervezetteket, akkor a támogatás hátralevő részét maradéktalanul visszafizetik.

Jelenleg több forgatókönyvet mérlegelnek, függetlenül attól, hogy mi lesz az eredmény, az ígéretük szerint minden állami szabályozásnak meg fog felelni. A makói gyár jövőjéről szólva pedig azt írta a Continental, hogy Makón kiemelten nehéz gazdasági helyzet és a rendkívül problémás középtávú kilátások ellenére sem szeretnénk bezárni a gyárat, a munkahelyek nagy részét a súlyos pénzügyi veszteségek ellenére is megtartják.

Hajdú Roland, a Makói Gumiipari Szakszervezet vezetője szerint az autóipari szektor globális lejtmenete ugyan indokolhatja a Continental lépéseit, de álláspontjuk szerint a munkavállalókkal egyezkedve, közösen kellene kialakítani a leépítések menetét.


Ne hagyd ki!