Szaloncukorból évi 3500 tonna fogy csaknem 8 milliárd forint értékben Magyarországon – hangzott el a Magyar Édességgyártók Szövetségének sajtótájékoztatóján. Az élmezőnyben minden maradt a régiben.
A minőséget keressük
Sánta Sándor, a szövetség elnöke arról is beszélt, hogy a minőségi – például bevonó helyett valódi csokoládéval készülő – szaloncukrok iránt egyre nő a kereslet. A szakmai szervezet vezetője szerint idén főképp az jelent kihívást az édességpiacon, hogy nagyon megdrágultak az alapanyagok, valamint az átfutási idők is megnőttek, miközben még alapanyaghiány is van.
A karácsonyi piac már tavaly visszarendeződött, és az első visszajelzések alapján a szezonális karácsonyi termékek idén jobban fogynak tavalyhoz képest. Összességében tavaly 230-250 milliárd forintot költöttünk édességekre, ennek bő negyede – 26% – ment csokoládéra, 24% pedig kekszekre, piskótára. Az összforgalom csaknem ötöde esik a karácsonyi szezonra.
A népszerűségi lista
Ami a szaloncukrot illeti, a magyarok ízlése alig változik: még mindig a legnépszerűbb a zselés változat, amelyet az édességgyártók felmérése alapján 60 százalék kedvel. A listán a második, 46 százalékos eredménnyel a marcipános szaloncukor, ezt szinte holtversenyben az alkoholos és a trüffelkrémes édesség követi, írja a hvg.hu.
Az eseményen hirdettek ki az év szaloncukra verseny eredményét is. Az idén második alkalommal megrendezett versengésre 152 ízt neveztek a gyártók.
A győztes a gödöllői Sulyán Cukrászda Egy falat Mennyország sütemény szaloncukor-verziója lett, amit az Eucharisztikus Kongresszus süteményének választott édesség ihletett.
A második helyen a kiskunlacházi Demeter Chocolate jamaicai feketekókuszos szaloncukra fehér csokoládéban, míg a harmadik helyen a maklári Stühmer pisztáciakrémes szaloncukra végzett.
A Sulyán Cukrászda szaloncukra lett az év kézműves szaloncukra is, ebben a kategóriában is második helyet ért el a Demeter édessége, a harmadik helyen pedig a gyulai Kézműves Cukrászda sós-karamella szaloncukra végzett.