Rengereg az új tv reklám, de egy kattintás, és nem kell nézned

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa tanulmányából.


Döbbenetes számok

Az NMHH kommunikációs igazgatósága közölte: a hatóság hetvenhat televízió műsorkínálatát vizsgálta, ahol a feltárt 3051-féle új hirdetést közel 4,2 milliószor ismételték. Az újonnan közzétett reklámok a teljes reklámmennyiség több mint felét (55,6 százalék) tették ki, ami kevéssel meghaladta a tavalyi időszak eredményét (51,9 százalék).

A legtöbb (43 százalék) új reklámot az általános szórakoztató csatornákon (ilyen egyebek között a Viasat3, a Cool TV, a Comedy Central vagy az AXN) láthatták a nézők.

Egyre több a hazait népszerűsítő reklám

A korábbi év azonos időszakával összevetve az új reklámokat továbbra is a kereskedelmi szektor dominálja (39,3 százalék kontra 41,6 százalék). A gyógyhatású készítmények (12,7 százalék), az élelmiszer (7,7 százalék), a szolgáltatás (4,4 százalék) és a szépségápolás (5,1 százalék) részesedése egyaránt felülmúlta a szabadidőszektorét (4,2 százalék), amely évek óta visszaszorulóban van.

A hangsúlyozottan hazai terméket, szolgáltatást népszerűsítő reklámszpotok aránya a tavalyi azonos időszakhoz képest számottevően (4,9 százalékról 6,4 százalékra) emelkedett.


The Conversation

Friss

Megfelelő hőszigetelessél csökkenthető a fűtésszámla
Fotó: Shutterstock

Ablakon kidobott pénz, így spórolhatsz a fűtésen

Különösen azok a háztartások képesek minél inkább kitolni a fűtési szezon kezdetét, amelyek jó hőszigetelő képességű ingatlannal rendelkeznek. A hőveszteség minimalizálásának ugyanis döntő szerepe van nemcsak a belső hőmérséklet megtartásában, de a fűtésszámla csökkentésében is.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
A Kifli.hu nagy kapacitásbővítésre készül a piacon
Fotó: Shutterstock

"Nekem ez kicsit fáj" A Kifli-vezér válasza a drágasággal kapcsolatos kritikákra

Többszörösére növelné meglévő, rövid időn belül elért részesedését a hazai kiskereskedelmi piacon a Kifli.hu. Új raktárkapacitással szolgálnák ki a bővülő igényt szolgáltatásaik iránt. Ez is kiderül abból az interjúból, amelyet Klekner Peter, a cseh vállalatcsoport magyar üzletágának vezetője adott a Napi.hu-nak. Ebből szemezgetünk.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
A chiphiány miatt az IT-szektor is keserves karácsonyra készül
Fotó: Shutterstock

Hiány és drágulás fenyeget az IT-szektorban, de van megoldás

Tovább súlyosbodik a globális chiphiány, az autóipar mellett begyűrűzött a számítástechnikai eszközök piacára is. A kialakult helyzetnek számos oka van, köztük a koronavírus-járvány, amelynek hatására drasztikusan megnőtt a kereslet az elektronikai eszközök és alkatrészek iránt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!