Segíti a szervezetet az oxidatív stressz és a gyulladások okozta károsodások ellen

Számos növényi élelemiszerben megtalálható a rejtélyes luteolin. Ez egy olyan tápanyag, amely képes felvenni a harcot a több betegséget kiváltó gyulladásokkal és a szorongással is. Mutatunk néhány zöldséget, melyek nagyobb mennyiségben tartalmazzák ezt az antioxidánst.


Amit a luteolinról tudni érdekes

A luteolin egy gyakori flavonoid, amely számos gyümölcsben, zöldségben és gyógynövényben megtalálható. Egyfajta antioxidáns, amely segít a növényi sejteknek megvédeni magukat a stressz okozta problémáktól. Ha olyan élelmiszereket fogyasztunk, amelyek tartalmazzák a luteolint, besegíthetünk a szervezetünk védelmében az oxidatív stressz és a gyulladások okozta károsodások ellen – írja a magyarmezőgazdaság.hu.

A luteolin összefüggésbe hozható a stressz és a szorongás tüneteinek a mérséklésével, a memória javulásával, valamint a kognitív hanyatlás és a szívbetegségek kockázatának csökkentésével. Továbbá segíthet a szív- és érrendszeri egészség javulásában, illetve tumorellenes tulajdonságai is vannak.

Zöldségek, melyekben megtalálható a luteolin

Petrezselyem: A petrezselyem kulcsfontosságú forrása a neurológiai egészséget elősegítő mikrotápanyagoknak, amelyek közül a luteolin és a folsav a legfontosabbak.

Zöld kaliforniai paprika: A nyers vagy grillezett zöld kaliforniai paprika luteolinban gazdag, valamint számos más bioaktív vegyületet is tartalmaz, amelyek antioxidáns, antibakteriális, gombaellenes tulajdonságokkal, valamint antidiabetikus, tumorellenes hatással rendelkeznek.

Zeller: Ez a sokoldalú zöldség is segíthet növelni a gyulladáscsökkentő luteolin bevitelét a szervezetbe, ráadásul remekül párosítható humszhoz, valamint levesekben is kiváló.

Sütőtök: A sütőtök is nagyszerű luteolinforrás akár sütve vagy pürésítve is. Olyan fűszerekkel lehet ízesíteni, mint a fahéj és a szegfűszeg. A szezonján kívül érdemes tökmagot fogyasztani.

Karalábé: A keresztesvirágú zöldségféle ízében a brokkoli szárához hasonlít. Akár nyersen salátákba keverve, vagy más zöldségekkel párolva, sütve vagy éppen grillezve is fogyaszthatjuk.

Radicchió (vörös cikória): A lila leveles zöldség szintén nagyszerű luteolinforrás, így jó választás saláták alapanyagaként.

The Conversation

Ne hagyd ki!