Egy tucat élelmiszer, amelyek segíthetnek egészségünk megőrzésében a télen

Számos zöldség érhető el jó minőségben a leghidegebb hónapokban. Ezek közül jónéhány fogyasztása különösen sok vitaminnal és tápanyaggal látja el a szervezetet. Külön ajánlunk közülük 12-t!


A „téli zöldségekről” röviden

Kissé leegyszerűsítve azokat zöldségeket szokták téli zöldségként emlegetni, amelyek fejlődésének jobban kedvezhet a hűvösebb időjárást, és jellemzően a télen is hozzájuk lehet jutni kiváló minőségben. A listán szereplő tételek közül jónéhány az év más időszakában is előfordul az üzletekben, azonban a leghidegebb hónapokban általában jobb minőségben kapható. Ennek az az oka, hogy ezek a növények képesek felvenni a harcot a téli időjárással, mivel nagyobb mennyiségű cukrot tárolnak, így az ízük is édesebb – írja a Magyar Mezőgazdaság.

Mutatjuk a 12 ízletes és egészséges téli zöldséget, melyek fogyasztása különösen kedvezően hathat a szervezetre ezekben a hónapokban!

Kelkáposzta: Az egyik legtápanyagdúsabb zöldség, ugyanis kiváló rost- és kalciumforrás, ráadásul lenyűgöző mennyiségű K-, A-, B6- és C-vitaminnal büszkélkedhet.

Paszternák: A sárgarépához hasonlóan a paszternák kiváló forrása az oldható rostoknak, vitaminoknak (C-, B- és E-vitaminok) és ásványi anyagoknak (mangán, kálium és magnézium).

Kelbimbó: Ha megesszük, bőséges adag A-, B-, C- és K-vitaminhoz jutunk, ráadásul rengeteg egészséges rostot is kapunk.

Mángold: Rengeteg K-vitamint (egyetlen adagban egy egész napra elegendő), valamint az A- és C-vitamint tartalmaz. A mángold kalóriaszegény, ezért remek választás azoknak, akik el akarják kerülni a téli súlygyarapodást.

Sárgarépa: Nagy mennyiségű A-vitamint kapunk akkor is, ha sárgarépát fogyasztunk.

Brokkoli: A brokkoliban található vitaminok és antioxidánsok számos egészségügyi előnnyel büszkélkedhetnek, például csökkentik a rák kockázatát, küzdenek a gyulladások ellen, és javítják az emésztés egészségét.

Retek: A gyökérzöldség rengeteg káliummal, jelentős mennyiségű B- és C-vitaminnal, valamint gyulladáscsökkentő antioxidánsokkal látja el fogyasztóját.

Fehérrépa: A fehérrépa gazdag C- és K-vitaminban, valamint rostban, folsavban és rákellenes glükozaminokban.

Póréhagyma: a póréhagyma gyulladáscsökkentő növényi vegyületeket tartalmaz, amelyek jótékony hatással vannak a bőrre, a szemre és az immunrendszerre.

Karfiol: Aki karfiolt fogyaszt, az profitálhat a benne található rákellenes fitonutriensekből, rostokból és B-vitaminokból.

Tök: Sokféle tök létezik, de ha az egészségügyi előnyökről van szó, bármelyik tökhöz is nyúlunk, garantáltan A-vitamin-, kálium- és karotinoid-koktéllal találkozunk.

Káposzta: A káposzta egyetlen adagja elképesztő mennyiségű C- és K-vitamint tartalmaz.


The Conversation

Ne hagyd ki!