Több Wizz Air járatot is töröltek az elmúlt napokban. Számos utas panaszkodott, hogy nem kaptak segítséget a légitársaságtól a kellemetlenségek miatt. Van olyan család, amelynek tagjai csak két nappal később tudtak hazarepülni egy másik társasággal, ami körülbelül 1000 euró (nagyjából 400 ezer forint) többletköltséget jelentett a számukra.
Családi dráma
Érintettek számoltak be róla az RTL Híradójának, hogy a vasárnapi ebéd közben kapták meg arról az emailt, hogy az aznap esti járatukat törölte a Wizz Air. Az Egyesült Királyságban élő Antal Barbara és családja egy esküvő miatt érkezett Marbellára, onnan repültek volna haza Angliába.
Az emailben érkezett linkek nem működtek, így nem tudták átrakni a foglalásukat egy másik időpontra. Ezután kimentek a repülőtérre, ahol a légitársaság pultjánál próbáltak információt szerezni a teendőkről. Ott közölték velük, hogy a Wizz Air következő járata csak három nap múlva indul a célállomásukra. Elmondták nekik, hogy kérjenek számlát az elkövetkező napokban a szállásukról és az étkezésükről, utólag visszaigényelhetik az árát a légitársaságnál, előre azonban nem fizetnek nekik semmit.
A nő és a férje végül kedden utazott haza egy másik szolgáltató gépével. Elmondták, hogy a plusz két nap Spanyolországban az idegeskedés mellett nagyjából 1 000 eurójukba, azaz körülbelül 400 ezer forintjukba került.
Az ügy kapcsán megszólalt a magyar fogyasztóvédelem is. Tájékoztattak róla, hogy hasonló esetekben az utasok az induló repülőtér országának fogyasztóvédelmi hatóságához fordulhatnak. Ebben az ügyben nem érkezett hozzájuk panasz, azonban keresik, ki a felelős azért, hogy vasárnap este több száz utas éjszakázott a Liszt Ferenc repülőtéren, mert nem volt, aki kiadja nekik a feladott csomagjaikat.
Budapestet is elérte az európai reptérkáosz
Tegnap írtunk róla, hogy késések, járattörlések, kígyózó sorok, munkaerőhiány és sztrájkok jellemzik Európa nagyobb reptereit. A Liszt Ferenc Repülőtér még bírja a strapát, azonban a nemzetközi problémák megnehezítik a Budapestre utazók életét is.
Az európai reptereken tapasztalható fennakadások miatt például nyolc Budapestre érkező járat csúszott össze vasárnap, ezek közül öt több mint egyórás késéssel érkezett meg Ferihegyre. A kialakult helyzet nagy nyomás alá helyezte a földi személyzetet, így a járatok kiszolgálását nem sikerült a szokásos időn belül lebonyolítani. A reptéri alkalmazottak hazamentek, 150-200 utas nem kapta meg a feladott csomagját, ezért kénytelenek voltak a Liszt Ferencen éjszakázni.
Hasonló hírek érkeztek egyebek mellett Londonból a Heathrow és a Gatwick repülőtérről, ahol az üzemeltetők azért csökkentették a járatok számát, mert nem volt elég személyzet. Hasonló lépéseket tett a Lufthansa is, amely a múlt héten közölte, hogy a korábban bejelentett 900 mellett további 2200 járatot töröl Európában. Mindezek mellett sztrájkok is nehezítik a nagyobb európai repterek működését. A problémákat elősorban munkaerőhiánnyal és sztrájkokkal magyarázzák az érintett cégek.
Budapest tartja magát
A Budapest Airport szerint a káosz a kisebb repülőtereket, köztük a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret kevésbé érinti. Az Európa más repülőterein tapasztalható fennakadások azonban hatással lehetnek a budapesti folyamatokra, ezért számítani kell néhány perc késésre a járatok indulásakor Ferihegyen is.