A vállalat az intézkedéssel azt szeretné elérni, hogy az utasok ne legyen ittasak, mire felszállnak a repülőre - írja az Economx.
A társaság hétfőn közölte, nem érti, miért nem korlátozzák az utasok számára, hogy mindössze két alkoholos italt fogyasszanak úgy, ahogy a vámmentes árusítást limitálják. Ezzel ugyanis el lehetne érni, hogy az utasok jobban viselkedjenek a fedélzeten, amivel az utazások is biztonságosabbá válhatnak.
Járattörlésnél nagyobb az ivás esélye
Kiemelték, hogy főként akkor tud aggasztó lenni a korlátlan italfogyasztás lehetősége, amikor járatokat törölnek, hiszen ilyenkor kezdenek el igazán fogyasztani az utasok. A légitársaságok megtagadhatják a beszállást az erősen ittas utasoktól, ám ezen a lehetőségen még egyet csavarna az ír légitársaság. A Ryanair egyébként egy ismeretlen utast 15 ezer euróra (6 millió forint) perel be, mert tavaly áprilisban állítólag annak viselkedése miatt a Dublinból Lanzarotéra tartó járatának végül Portóban kellett leszállnia.
Gyengébb söröket isznak az angolok
Úgy tűnik, hogy a brit repterekről induló sörkedvelőkkel kevesebb probléma lesz, ugyanis megduplázódott az alacsony - 3,5 százalék alatti - alkoholtartalmú sörök értékesítése az Egyesült Királyságban. A fogyasztók mellett a gyártók is a gyenge sörök felé fordultak. Ennek pedig adózási okai vannak. A 2023. augusztustól hatályos szabályozás szerint a 3,5 százalék és 8,5 százalék alkoholtartalmú italokra literenként 21,01 font az adó, míg az ennél gyengébb italok után literenként csak 9,27 fontot kell fizetni. Az 1,2 százalék alkoholtartalom alatti termékekre egyáltalán nem vetnek ki adót - írtuk korábban.