Változott az Egyesült Államokban a fitnessterembe járó nők és a tinédzser- huszonéves fiatalok edzési szokása. A kardiózás és az általános fittség javítása helyett a többség izmait szeretné növelni. Ez pedig a fitness eszköz és szoftvergyártók fejlesztéseit is meghatározza.
2024-re az izomépítés lett az első számú cél, megelőzte a fogyni vágyást és az általános fittség elérését – derül ki a Life Time 3000 válaszadó részvételével végzett éves felméréséből. A Planet Fitness éppen ezért változtatott a felszerelések keverésén, a Peloton pedig elindította a Peloton Strength+ nevű, erőnléti edzéstervekkel foglalkozó alkalmazás tesztelését.
Így alkalmazkodnak a gyártók
A Planet Fitness vezetője szerint kardióból a futópadokat továbbra is nagyjából ugyanannyira használják, de az ellipszistrénerek és a kerékpár is leszállóágban van. Ez jó hír a gyártóknak, mert az erősítőeszközök kevesebbe kerülnek, mint a kardiógépek, és az erősítő edzésekre szánt területeken is általában többen tudnak egyszerre sportolni.
A Peloton korábban hatalmas sikereket ért el kerékpáros vagy futóóráival, amelyet az előfizetők otthonukban tudtak használni, most a cég új alkalmazását, a Peloton Strength Plus-t inkább az edzőteremben, mint a Peloton stúdiókban végzett erősítő edzésekhez tervezték - írja az Economx.
Rákaptak a tinik az edzőtermekre
Tavaly írtunk egy érdekes trendről, hogy Magyarországon a tinik rákaptak az edzőtermekre. Kiss József, a Magyar Fitnesztermek Országos Szövetségének (Maforsz) főtitkára azt nyilatkozta, hogy a covid alatt sok konditerem végleg bezárt Magyarországon, a megmaradókba pedig nem tért vissza a korábbi vendégkör nagyjából 20 százaléka. Viszont őket részben pótolta a megjelenő 17–20 éves korosztály. A körükben ugyanis nagyobb divat lett a rendszeres fitnesztermi látogatás. “A fiatalokkal szám szerint jól állunk, jó látni, hogy elődeiknél nagyobb arányban járnak edzeni” - mondta.