A májusban bevezetett Deutschlandticket lehetővé teszi, hogy az emberek bármelyik buszra, helyi vagy regionális vonatra, S-Bahnra vagy metróra felszállhatnak az országban. Hatalmas sikernek tűnik tehát az egész országot behálózó bérlet.
A havi 49 eurós, átváltva 19 ezer forintos országos bérlet bevezetése óta a Deutsche Bahn Regio vezérigazgatója, Evelyn Palla szerint 25 százalékkal több utas fordult meg a DB, azaz a német vasút regionális járatain.
Május 1-je óta a Deutsche Bahn nyilvántartása szerint a németek ezt a jegytípust jelentősen nagyobb távolságok megtételére használják. A nyár folyamán különösen népszerűnek bizonyulnak a tengerpartra és a hegyekbe vezető útvonalak. Ez arra utal, hogy a rendszer lehetővé teszi az emberek számára, hogy fenntarthatóbb utazási döntéseket hozzanak a nyaralásuk során. Tehát az autó helyett más kényelmes és olcsó megoldást biztosítanak számukra.
Ez is érdekes lehet számodra: Drágul a BKK-vonaljegy és gyűjtőjegy, a bérlet ára marad
Bár, ahogy a vezérigazgató elismerte az Euronews-nak, ez a szezonális változás részben magyarázza az utazások számának növekedését is:
az, hogy a vonatok májusban és júniusban telítettebbek voltak, mint áprilisban, szintén az ünnepnapoknak és az üdülési szezonnak köszönhető. Az a szűk három hónap, amióta a Deutschlandticket bevezettük, még nem elég ahhoz, hogy pontos képet tudjunk festeni.
A számok mégis ígéretes tendenciát mutatnak. A bevezetése óta eltelt kevesebb mint negyed év alatt a helyi tömegközlekedés közel egymillió új felhasználót szerzett magának. A Német Közlekedési Vállalatok Szövetsége adatai szerint június 20-ig 9,6 millió utas használta a Deutschlandticketet.
Ezt is olvasd el: Ebben a négy városban tettek a legtöbbet a gyalogosokért
Marad is a 49 eurós, azaz nagyjából 19 ezer forintos ár?
Fotó: Shutterstock
Egyes régiókban az emberek annyit utaztak, mint a 9 eurós nyáron
– utalt Palla arra, amikor is 2022 júniusától augusztusig tartó havi 9 eurós (kb. 3500 forintos) akció keretében 52 millió jegyet adtak el, és becslések szerint 1,8 millió tonna CO2-kibocsátást sikerült ezzel elkerülni. És bár hihetetlenül népszerű volt, illetve jelentős éghajlati előnyökkel járt, az ultraolcsó bérlet túl sokba került az államnak ahhoz, hogy meghosszabbítsák.
Kérdéses, hogy az idei 49 eurós bérlet meddig tart majd, mivel a közlekedési főnökök májusban arra figyelmeztettek, hogy ez is fenntarthatatlan lehet. A szakemberek szerint minél több előfizető van, annál olcsóbb lesz hosszú távon a Deutschlandticket. A DPA német hírügynökségnek nyilatkozva Volker Wissing német közlekedési miniszter is valóban hatalmas sikernek nevezte a programot, aki szerint fenntartható, amennyiben:
gondoskodunk arról, hogy minél többen használják tartósan ezt a jegytípust.