A 18–24 évesek csaknem kétharmada (63 százalék) idén több pénzt költött élményekre, mint bármely más korosztály - derül ki egy friss kutatásból. Nyerő karácsonyi ajándék lehet nekik egy repülőjegy, koncertjegy vagy vacsora egy különleges helyen.
A Mastercard európai felmérése szerint a válaszadók legszívesebben egy bakancslistás úti cél meglátogatására (68 százalék), kedvenc előadójuk élő koncertjére (53 százalék), egy különleges vacsorára (42 százalék) vagy egy híres szállodában eltöltött éjszakára költöttek pénzt.
De nem csupán az események vonzereje motiválja őket: a Z generáció közel fele elsősorban azért költ élményekre, hogy közös emlékeket éljen át szeretteivel. Döntéseikben a FOMO (fear of missing out - azaz a kimaradástól való félelem) is szerepet játszhat - írja a Világgazdaság.
Ezeket a befektetéseket keresik a Z- generációsok
Nemrég írtunk arról, hogy milyenek a huszonévesek befektetési szokásai. A Z generáció tagjai a fintech megoldások elkötelezett felhasználói, akik előszeretettel választanak olyan befektetési platformokat, amelyek lehetővé teszik az egyszerű, mobiltelefonról is kezelhető befektetéseket. A hitelfelvétel, megtakarítás és befektetés területén a Z generáció nyitottabb és magasabb a kockázatvállalása, miközben a generációhoz tartozó minden második fiatal rendelkezik valamiféle tartós befektetéssel. Az MNB jelentéséből kiderül, hogy befektetési termékválasztásnál a magas kockázatú termékeket helyezik előtérbe, ezen belül legkedveltebb befektetési termékcsoportjuk a kriptovaluták (49%), melyet a részvénybefektetések (35%), és a befektetési alapok (34%) követnek.