British Airways kék-piros logójával ellátott repülőgép
A British Airways tulajdonosa, az IAG most először számolt be profitról a pandémia kezdete óta, annak ellenére, hogy a Heathrow repülőtéren „jelentős kihívásokkal” kell szembenézniük.

A társaság közlése szerint nagyot nőtt az utasszám, és a járatszámok is emelkedtek.

Mínusz után plusz

A cég második negyedéves működési nyeresége elérte a 245 millió fontot. Tavaly ugyanebben az időszakban több mint 800 millió fontos veszteséget könyvelhettek el. Az IAG szerint ugyanakkor korai még megfújni a győzelmi harsonákat.

A légiközlekedési iparág továbbra is történelmi kihívással néz szembe a példa nélkül álló, hirtelen utasszámnövekedés miatt, különösen az Egyesült Királyságban és a Heathrow-n, ahol akut működési problémákkal nézünk szembe

– mondta az IAG vezére, Luis Gallego.

Hozzátette: a Heathrow-n uralkodó állapotok miatt a British Airways arra kényszerült, hogy április és június között a pandémia előtti szint 69 százalékára vágja vissza szállítási kapacitását.

A július és október közötti időszakban a British Airways arra készül, hogy kapacitásának 75 százalékát tudja majd kihasználni.

Remény az éves profitra

Az IAG a British Airwaysen kívül más légitársaságok tulajdonosa is. Portfóliójából az Iberia és a Vueling hozta a legjobb számokat az elmúlt három hónapban, miután sokan vették igénybe a spanyolországi belföldi, illetve a Dél-Amerikába tartó járataikat.

A cégvezető reméli, hogy idén ismét éves szinten is profitábilis lesz a működésük.

A második negyedévben a pandémia kezdete óta először könyvelhettünk el nyereséget, az utazási kedv visszaesésének egyelőre nem látjuk jeleit, ez jó okot ad a reményre – mondta.

A British Airways idén nyáron majdnem 30 ezer járatának törlésére kényszerült a légiközlekedési iparágat sújtó munkaerőhiány miatt.

Továbbra is együttműködünk az iparági szereplőkkel, hogy megoldást találjunk a valaha volt legsúlyosabb krízist követő problémákra

– tette hozzá Gallego.

A Ryanair légitársaság egyik vezetője nem fogalmazott ilyen diplomatikusan. Neil Sorahan azt vágta a Heathrow vezetőinek fejéhez, hogy nem gondoskodtak a kellő munkaerőről a szezonra, pedig „ez az egy dolguk lett volna”. A Ryanair vezére, Michael O’Leary pedig a magyar kormányhoz intézett korábban néhány keresetlen szót.

The Conversation

Ne hagyd ki!