Sokan vélték úgy, hogy az Apple elmúlt 15 évének a legjelentősebb technológia újítása lehet az új és méregdrága Vision Pro AR/VR-headset. Azonban úgy tűnik, amilyen gyorsan megnőtt, akkora sebességgel le is áldozott az érdeklődés az eszközre.
Alig érdekel valakit az Apple Vision Pro
Óriási érdeklődés közepette kezdődött el az Apple első AR/VR headsetjének, a mintegy 3500 dollárba (hazánkban nagyjából 1,9 millió forintba - a szerk.) kerülő Vision Prónak az értékesítése néhány hónapja.
Többen az Apple elmúlt 15 éve legjelentősebb technológia újításaként tekintettek a termékre. Azonban most úgy tűnik, amilyen gyorsan megnőtt, akkora sebességgel csökkent le az érdeklődés az új eszközre.
Mark Gurman, a Bloomberg Apple-szakértője a hírlevelében arról ír, a megfigyelései szerint azokban az Apple-üzletekben, ahol korábban naponta tucatszámra kelt el a különösen drága készülék, mostanában csak néhány vásárlót szolgálnak ki.
A kezdeti lelkesedés csupán töredéke jellemzi a szemüveg újabb bemutatóit is. Sokan úgy sem jelennek meg a demókon, hogy előregisztráltak azokra.
Gurman úgy látja, a Vision Pro-tulajdonosok is egyre kevésbé használják az eszközt. Ezt leginkább azzal magyarázza, hogy az túl nagy lett, és kényelmetlen a mindennapos viseléshez. Ráadásul hiányoznak azok az alkalmazások vagy funkciók is, amelyek indokolnák a rendszeres használatát – írja a hwsw.
Leáll a Apple tervezett villanyautójának a fejlesztése
Mindeközben kútba dobta az Apple a saját villanyautója terveit is: leállítja a Project Titant. A Bloomberg értesülése szerint erről az a közelmúltban tájékoztatta néhány alkalmazottját a vállalat csúcsvezetése.
Korábban nagyjából 2 ezer ember dolgozott az autó megvalósításán. Ők elsősorban a generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztésekre kerülnek át, de elbocsátásokra is lehet számítani. Azonban egyelőre kérdéses, hány főt érinthet a leépítés.
Az Apple villanyautós projektje 2014-ben indult, de többször hullámvölgybe került. Például ez történt 2019-ben is, amikor majdnem 200 alkalmazottját engedte el a cég erről a területről.
A fejlesztéssel kapcsolatos, néhány héttel korábbi hír pedig az volt, nincs elkaszálva a Project Titan, de az autó megjelenése csúszni fog, és további négy-öt évet kell várni a bemutatására.
A csúszást ekkor elsősorban azzal magyarázták a szakértők, hogy a jármű egyelőre nem tudja teljesíteni az önvezetés terén azt, amit elvárnának tőle.
Emellett tudni lehetett, hogy az Apple inkább a cég saját mesterséges intelligenciájának a fejlesztésére kíván fókuszálni a következő időszakban.