Számos panasz érkezett magyar szállásadóktól a Booking.com-ra a napokban. Ráadásul a szállásközvetítő portállal korábban is akadtak problémák. A közelmúltban pedig Brüsszel is szigorított velük szemben.
Újabb panaszok érkeztek a Bookingra
Újabb rendszerhibák jelentkeztek a Booking.com-nál a napokban, ami miatt több szállásadónak sem fizetett a szállásközvetítő portál – panaszolták magyar érintettek a Spabooknak.
Felsoroltak jónéhány konkrét, friss esetet. Például előfordult, hogy az egyik érintett 99 ezer forintos tartozásból (a Booking túlfizetése a szállásadó felé) 98 ezer eurós tartozás lett. Másnál pedig több mint 73 ezer eurós követelés jelent meg.
Ez a hibásan könyvelt devizaproblémát azt okozza, hogy az érintett szállásadó hiába vár egy 543 és egy 563 eurós számlájának kifizetésére, amely bőségesen fedezi a 99 ezer forintos túlfizetést. A Booking nem fizet a tartozásra hivatkozva, mondván, hogy a 98 209 eurót nem fedezi az összesen 1106 eurós függőben lévő foglalási díj, amit a vendégek már leutaztak és kifizettek a Booking felé
- részletezik az esetet.
Korábbi esetek
Azonban korábban is akadtak problémák. Tavaly a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) közleményéből derült ki, igencsak sok vállalkozónak tartozik a Booking. Akkor egy kérdőívet 6 ezer partnerük töltött ki. Az ő visszajelzéseikből derült ki, csaknem minden második szolgáltatót érintett fennakadás.
Bár a Booking előzetesen tájékoztatta a vállalkozásokat arról, hogy a pénzügyi rendszerük karbantartása miatt várhatóan késni fognak a kifizetések, azok több szállásadó számlájára bő egy héttel a vállalt határidő után sem érkeztek meg.
Brüsszel is bekeményített a Booking.com-mal szemben
Egyébként a brüsszeli központú Európai Bizottság a Booking.com-ot olyan digitális vállalatként kezeli májustól, amelyre puszta méreténél fogva szigorúbb versenyszabályok vonatkoznak.
A holland cég hivatalosan úgynevezett kapuőrnek számít – és a szabályozás értelmében az ebbe a kategóriába sorolt, alapvető szolgáltatásokat nyújtó platformoknak fel kell számolniuk azokat a zárt technológiai rendszereiket, amelyekkel a fogyasztókat saját szolgáltatásaik használata felé terelik.