Igen népszerűek az okosfunkciókkal nem rendelkező butatelefonok manapság. Úgy tűnik, sokaknak van elegük a modern technológiákból, és vágynak valami egyszerűbbre.
Nem tudunk lemondani a butatelefonokról
Sok embernek lehet elege a modern technológiákból – erre engednek következtetni azok az adatok, melyek szerint növekszik a 2000-es évek előtti időkre jellemző butatelefonok népszerűsége.
Ezek az eszközök alapvetőbb, egyszerűbb funkciókkal rendelkeznek, jellemzően hosszabb az akkumulátor-élettartamuk és strapabíróbbak is, mint a modernebb társaik. Főleg hívásokra, SMS-küldésre, ébresztésre és alacsony felbontású képek készítésére alkalmasak. De mindez vonzó lehet az úgynevezett tech-stresszben szenvedőknek.
A Vg megjegyzi, az okostelefonok piacát az első iPhone indította el 17 évvel ezelőtt. Ezek a készülékek a számos előnyük mellett olyan problémákat is magukkal hoztak a felhasználóknak, mint a koncentrációcsökkenés, az alvászavar és a mentális egészség romlása. Igaz, léteznek megoldások ezek kezelésére (például tartalomszűrő alkalmazások és a képernyőidő-korlátozás), egyesek mégis a butatelefonokhoz térnek inkább vissza.
Újra növekednek az eladások az okostelefon-piacon
Egyébként növekedett az okostelefon-piac 2024 első negyedévében. Azonban a növekedés mértékéről a piackutatók eltérő adatokat szolgáltattak. A Counterpoint Research szerint a globális eladások 6 százalékkal nőttek januártól márciusig. Viszont az Omdia majdnem kétszer ekkora bővülést jelzett. Az IDC pedig 7,8 százalékos emelkedést állapított meg.
A jelentős piacbővülés leginkább azzal magyarázható, hogy tavaly igen mélyre kerülte a mobiltelefonpiac, elsősorban a globálisan is kedvezőtlen gazdasági helyzet miatt.
A Counterpoint Research pedig arról számolt be, a piacbővülés elsősorban a fejlődő országokban, valamint Kelet-Európában volt igazán jelentős az értékesítési volumen tekintetében. A Közel-Keleten és Afrikában (MEA régió) főleg a TECNO, a Xiaomi és a Honor márkák húzták a piacot.
Az elemzések mindegyike kitér arra, hogy jelentős változásokat hozott a kínai mobilpiacon a Huawei újjáéledése, ami komoly kihívást jelent például az Apple-nek is.
Emellett a Counterpoint Research megjegyzi, az első negyedévben a Samsung, az Apple és a Xiaomi vezették a globális eladási listákat 20, 17, valamint 14 százalékos részesedéssel. Összességében pedig több mint 300 millió okostelefon talált gazdára az első négy hónapban.