Listába szedték a világ legforgalmasabb nemzetközi repülőtereit. A felsorolásból kiderült, egy éve alatt igencsak megváltozott a repterek sorrendje. Sőt, új szereplője is van a top10-nek.
Ezek a világ legforgalmasabb repterei
Az ACI (Repülőterek Nemzetközi Tanácsa) előzetes, 2023-ra vonatkozó adatai alapján elsősorban a nagy, nemzetközi légitársaságok utasforgalma növekedett tavaly. Azonban a kisebb és a fapados társaságok nehézségekkel küzdöttek.
A világ repülőterei 8,5 milliárd utast szolgáltak ki tavaly, ami 27 százalékos utasszám-növekedést jelent éves alapon. Viszont az érték 6 százalékkal elmaradt a világjárvány előtti forgalomtól.
A legnagyobb utasforgalmú repülőterek listáján amerikai légikikötők dominálnak. Az első helyen az Atlanta International Airport áll 104,7 millió utassal. A második a dubai nemzetközi repülőtér. Illetve kiemelendő a Tokyo Haneda, amely egy év alatt a 16-ról az 5. helyre lépett előre. De mutatjuk a top10-es listát:
Top 10 legforgalmasabb nemzetközi repülőtér a világon 2023-ban
- Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport (2022-es helyezése: 1.)
- Dubai International Airport (5.)
- Dallas/Fort Worth International Airport (2.)
- London Heathrow (8.)
- Tokyo Haneda International Airport (16.)
- Denver International Airport (3.)
- Istanbul Airport (7.)
- Los Angeles International Airport (6.)
- Chicago O’Hare International Airport (4.)
- New Delhi’s Indira Gandhi International Airport (9.)
Jelentős repülőjegy-drágulást lengetett be a Ryanair vezetője
A tavalyi, kiemelkedő áremelkedés után idén ismét jócskán drágulhatnak a repülőjegyek - írja a Guardian. Ráadásul amíg a 2023-as drágulás elsősorban azzal volt magyarázható, hogy a világjárvány időszaka utáni utasszám-visszapattanást nem tudták elegendő hellyel lekövetni a légitársaságok, az árszintemelkedés oka idén is hasonló.
Például a járatai ritkítására kényszerülhet a Ryanair is 2024-ben, mivel várhatóan nem érkeznek meg időben a megrendelt Boeing Max 737-8200-asok, feltételezhetően minőségi problémák miatt. De az Airbus-nál is hasonló problémák merültek fel
A cégünk növekedése is visszafogott lehet, ami összességében magasabb viteldíjakat eredményezhet idén nyáron Európában. (…) Ha június előtt megkapjuk mind az 57 Boeinget, gennyesre keresnénk magunkat, mert már döngetik az ajtónkat a repterek, és nekünk kínálnak ösztönzőket, mivel mások meg elviszik tőlük a gépeiket
– idéztük Michael O’Learyt, a Ryanair vezetőjét néhány hete.
A szakember hozzátette, amíg tavaly nyáron átlagosan 17 százalékkal emelkedtek a jegyárak, idén elmaradhat ettől az értéktől a drágulás. „Csupán” 5-10 százalékos áremelésre lehet számítani.