A Ryanair vezetője szerint problémák vannak a repülőgépgyártóknál, emiatt nem elegendő a légitársaságok kapacitása. Így tovább emelkedhetnek a repülőjegyek árai a nyáron. Azt is közölte, mekkora emelésre lehet számítani.
Jelentős repülőjegy-drágulást lengetett be a Ryanair vezetője
A tavalyi, kiemelkedő áremelkedés után idén ismét jócskán drágulhatnak a repülőjegyek - írja a Guardian. Ráadásul amíg a 2023-as drágulás elsősorban azzal volt magyarázható, hogy a világjárvány időszaka utáni utasszám-visszapattanást nem tudták elegendő hellyel lekövetni a légitársaságok, az árszintemelkedés oka idén is hasonló.
Például a járatai ritkítására kényszerülhet a Ryanair is 2024-ben, mivel várhatóan nem érkeznek meg időben a megrendelt Boeing Max 737-8200-asok, feltételezhetően minőségi problémák miatt. De az Airbus-nál is hasonló problémák merültek fel
A cégünk növekedése is visszafogott lehet, ami összességében magasabb viteldíjakat eredményezhet idén nyáron Európában. (…) Ha június előtt megkapjuk mind az 57 Boeinget, gennyesre keresnénk magunkat, mert már döngetik az ajtónkat a repterek, és nekünk kínálnak ösztönzőket, mivel mások meg elviszik tőlük a gépeiket
– idézi Michael O’Learyt, a Ryanair vezetőjét a HVG.
A szakember hozzátette, amíg tavaly nyáron átlagosan 17 százalékkal emelkedtek a jegyárak, idén elmaradhat ettől az értéktől a drágulás. „Csupán” 5-10 százalékos áremelésre lehet számítani.
Valóban nagyot emelkedtek a repülőjegyárak tavaly
Egyébként a mintegy 300 légitársaságot képviselő Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) novemberben arra hívta fel a figyelmet, hogy amíg a repülőtér-üzemeltetők által felszámított díjak az infláció felett nőttek, a repülőjegyárak az inflációnál kisebb mértékben emelkedtek. A Reuters megjegyzi, a Nemzetközi Repülőterek Tanácsa (ACI) gyorsan reagált a hírre. Ráadásul az IATA kijelentésének pontosan az ellenkezőjét közölték.
Míg az IATA azt állítja, hogy a légi viteldíjak Európában idén júniusban csak 16 százalékkal nőttek 2019-hez képest, az RDC légügyi adatelemző cég számai szerint ez a növekedés valójában 38 százalékos volt a nyári csúcshónapokban. Ez az emelkedő tendencia októberben is folytatódott, ráadásul a három hónappal előre lefoglalt viteldíjak 47 százalékkal drágultak
- idéztük az európai repülőtereket képviselő szakmai szövetség közleményét korábban.
A rendkívüli drágulás az Európai Uniónak is szemet szúrt: Brüsszel is vizsgálódik az emelkedő viteldíjak miatt.