A Times Square mindig is egy óriási, reklámokkal teli hirdetőtáblákból álló rengeteg volt.
Kétségkívül kifizetődő a világ egyik leghíresebb terén hirdetni, a Times Square továbbra is a fogyasztás Mekkája, amely tavaly július óta újra a régi számokkal szárnyal. A Fast Company cikke szerint mostantól egy 18 ezer négyzetméteres óriásplakát megtörheti a meglehetősen személytelen reklámáradatot.
A TSX Broadway forradalmasítani szeretné a Times Square kiskereskedelmét: a lekerekített sarkán elhelyezett méretes LED-képernyő nem hirdetéseket fog mutatni, hanem az utca emberének videóit.
A PixelStar program hivatalosan szilveszterkor indult, akkor több mint hat városból és 111 országból érkezők vetítették le saját 15 másodperces videóikat. A képernyőt koncertek és más programok közvetítésére fogják majd később használni, de egyelőre még mi játszhatunk vele: elég csak letölteni a TSX alkalmazást, beütemezni a videónkat, és befizetni 40 dollárt (14 ezer forint) a 15 másodperces hírnévért.
Minden beküldött tartalmat megvizsgálnak, és ha az megfelel a szabályoknak, a videó egy pillanatra átveszi az uralmat a Times Square-en. Természetesen nem tartalmazhat meztelenséget, erőszakot vagy sértő tartalmat, de reklámot sem.
Nem akarjuk, hogy a vállalatok vásároljanak 15 másodpercet a képernyőn. Nézetünk szerint ez a világ legnagyobb közösségi feedje lesz
− mondja Nick Holmstén, a TSX Entertainment társalapítója és társ-vezérigazgatója. Az viszont egyelőre kérdéses, hogy mi tartozik a reklám fogalmába. Ha egy művész egy 15 másodperces videóban arra kérné az járókelőket, hogy kövessék őt az Instagramon, az valószínűleg zöld utat kapna.
Jelenleg az alkalmazás soft-launch üzemmódban van, már lehet időpontot foglalni, és tartalmat feltölteni. Tematikus napokat terveznek majd: csütörtökönként a standupé, péntekenként a friss zenéké lesz a főszerep, és így tovább.
Az eddigi videók kevésbé művészi értékeket, inkább különféle hétköznapi tevékenységet mutattak: az egyikben például egy nő 15 másodpercig vörösbort kortyolgat, egy másikban egy baráti társaság szelfi videót készít.
A kérdés az, hogy fognak-e fizetni az emberek a 15 másodperces hírnévért, pláne ha nincsenek is élőben jelen? Erre is van megoldás: ők „digitális emléket" kapnak utólag a vetítésről, azaz egy letölthető felvételt, amit a hatalmas LED képernyő közelébe szerelt kamera rögzít. Bár szilveszterre minden idősáv elkelt, de a januári naptár hátralévő része még elég üresnek tűnik. Ha viszont beindul a dolog, az napi 115 ezer dollárnál (42 millió forint) is többet hozhat a TSX Entertainmentnek. Ez nem is olyan kevés.