Repülőről lefotózták az öbölben veszteglő konténerhajókat
Fotó: Unsplash

Ilyen se volt még: 44 konténerhajó vesztegel Kalifornia partjainál

44 óriási konténerhajó várakozik Kalifornia partjainál, hogy lehorgonyozhasson a Los Angeles-i vagy a Long Beach-i kikötőben. A dél-kaliforniai Marine Exchange nonprofit szervezet tájékoztatása szerint a járvány kezdete óta ilyen mértékű torlódásra még nem volt példa.


Rekord született

A torlódásért a munkaerőhiány és a járvány miatti fennakadások okolhatók. Illetve az, hogy az ünnepekre készülő emberek óriási mennyiségű árucikkeket rendeltek online az elmúlt napokban, hónapokban. A Los Angeles-i kikötő adatai alapján egy hajó átlagos várakozási ideje 7,6 napra nőtt. A Marine Exchange vezetője, Kip Louttit elmondta az Insider-nek, hogy normál esetben a kikötésre váró konténerhajók száma nulla és egy között van. Az említett kaliforniai kikötők rendkívül fontos állomások, az USA import árucikkeinek egyharmada a Los Angeles-i és a Long Beach-i állomásokra fut be.

A probléma egyik oka az, hogy a mai konténerhajók kétszer, sőt háromszor nagyobbak, mint 10-15 évvel ezelőtt. Éppen ezért a lerakodás is több időt vesz igénybe. Több kamionra, több vonatra és több raktárra van szükség a rakomány kezeléséhez.

-tette hozzá Kip Louttit.

Minden késik

A Dollar Tree diszkont áruházlánc vezérigazgatója, Michael Witynski a cég negyedéves jelentésének ismertetése során kifejtette, hogy a Sanghaj-Chicago távot a hajók átlagosan 73 nap alatt teszik meg a korábbi 35-höz képest, főleg a kikötői torlódások, a konténer- és a munkaerőhiány miatt. Ráadásul, ha a legénység egyik tagjánál kimutatják a koronavírust, akkor az egész utat le kell fújni. Az utóbbit nemrégiben a Dollar Tree is megtapasztalta. Witynski kifejtette, hogy az egyik hajót, amely a cég rakományát szállította nem engedték be Kínába, mert a legénység egyik tagjának koronavírus tesztje pozitív lett. A hajónak vissza kellett mennie Indonéziába, az egész legénységet le kellett cserélni, és csak ezek után indulhatott el újra Kína felé.

Ázsia és az USA különösen nehéz helyzetben van.A közelgő ünnepekre készülő helyi lakosok ugyanis óriási mennyiségű rendeléseket adtak le az online webáruházakban. A tengeri szállításokban azokban a legjobb esetben is 30 nap késés várható.

Witynski hozzátette, hogy az iparág szakértői szerint 2023 előtt biztosan nem fog rendeződni a hajózási üzletág helyzete.

Ne hagyd ki!