Rendkívül erős Lamborghini-laptopot ad ki a Razer. A gamer számítógép bivalyerős lesz, valamint az olasz luxusautó-gyártó logóját és a dizájnjának a fő jellemvonásait is magán fogja viselni. Csupán 150 darabot készítenek belőle, és - talán említenünk sem kell - rendkívül magas árcédulát kap.
Lamborghini-laptopot gyárt a Razer
A Razer gamer notebookjainak a csúcskategóriáját képviseli a Blade-széria. Azonban úgy tűnik, a kategóriában eddig megjelent számítógépeiktől is van feljebb. Ugyanis a napokban rántották le a leplet egy limitált Lamborghini-kiadású készülékükről, a Razer Blade 16 x Automobili Lamborghini Edition-ről.
A laptopból összesen 150 darabot fognak készíteni. Az olasz luxusautó-gyártó minden főbb vonását magán fogja viselni, így a jellegzetes színeit és a márkajelzését is a 2,4 kg össztömegű számítógép, melynek a formatervét a Lamborghini Revuelto Y-alakú fényszórói ihlették.
A készülék bivalyerős lesz. Egy 13. generációs Intel Core i9-13950HX processzort kap Nvidia GeForce RTX 4090 GPU videokártyával, 2 TB SSD-tárhellyel és 32 GB RAM memóriával. A képernyője 16 hüvelykes lesz. Ultra HD felbontással 120, Full HD-val pedig 240 Hz-es képfrissítéssel – írja a Neowin.
A HVG megjegyzi, a notebook teljesítménye igencsak visszatükröződik az árán is, amit 5 ezer dollárba, vagyis durván 1,8 millió forintba lőtt be a cég. A ritkaság a Razer honlapján rendelhető meg a készlet erejéig.
Nem akar halk autókat gyártani a Lamborghini
Egyébként egyes autógyártók a rendkívül csendes villanyautóikban lévő hangszórókon keresztül próbálják visszaadni a korábbi nyolc-, tíz- és tizenkéthengeres motorok hangzásának az élményét a járművön belül és kívül is. Persze ezek a hangok szabadon állíthatók és mesterségesek.
Azonban a Lamborghini is úgy látja, szükség van ezekre a hangokra, azonban az említett technológia nem felel meg a követelményeiknek. Arról ír a Carscoops, hogy az olasz márka technikai igazgatója, Rouven Mohr szerint a szintetikus hangok teljességgel elfogadhatatlanok, hiszen elválik az autó viselkedése a hangzásától. Pedig a hangoknak is közvetíteniük kell, hogyan viselkedik az autó. Visszajelzést kell adniuk a sofőrnek, mit csinál éppen a jármű.
Jelenleg ez az egyik legnagyobb kérdés. Még hosszú út áll előttünk a tökéletes hang megtalálásáig. Vannak ötleteink, javaslataink, de jelenleg még mindig nem döntöttünk, a sorozatgyártású autónak milyen hangja lesz. A villanymotorból származó frekvenciákkal kísérletezünk. Ebből valamit felerősítünk, valamit elveszünk, és legfőképpen az egészet a hajtáslánc aktuális állapotához kell kötni
- idéztük az igazgatót néhány napja.
Előbb hibrid autókra tér át a Lamborghini
Korábba arról is írtunk, hogy 1,8 milliárd eurót fektet a hibrid autók gyártásába a Lamborghini 2024-ig – jelentette be a Volkswagen Csoporthoz tartozó autógyártó 2022 nyarán.
Néhány hete pedig arról adott hírt Stephan Winkelmann, a luxusautós cég vezetője, hogy beteltek a megrendelési könyveik. Azaz gazdára talált az összes, a jövőben legyártandó robbanómotoros járművük – írja a Reuters.
Ezzel lezárul a Hurucan és az Urus modellek korszaka. Jövőre pedig elkezdődik a Revuelto nevű, plug-in hibridek gyártása. Egyébként a cégvezető arra számít, a Revueltokat is értékesíteni fogják legkésőbb 2025 végéig.