2021 végére eléri a 200-at a Magyar Termék védjegyeket használó hazai gyártók száma – mondta Benedek Eszter, a védjegyrendszert működtető nonprofit cég vezetője az idén először meghirdetett Hazai Termékek Hónapja sajtótájékoztatóján. A kampányt támogató SPAR Magyarország augusztustól „SPAR HAZAI. SZERETEM" márkanéven hagyományos magyar ízvilágú élelmiszereket kínál boltjaiban.


Magyar boltba magyar árut

A járvány 2020-as kitörése után elindított „Vedd a hazait! Védd a hazait" akció folytatásaként a gyártók és kereskedők összefogásával az idén először létrejöhetett a Hazai Termékek Hónapja, augusztusban akciókkal, népszerűsítő kampányokkal ösztönözzük a fogyasztókat a magyar áruk vásárlására

– mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a kampány eredményeit ismertető sajtótájékoztatón.

Bejött a kampány

A kutatások azt mutatják, hogy egyre népszerűbbek a hazai termékek, a legjobban éppen a fiatalok körében, akiknél eddig kevésbé volt fontos döntési szempont a vásárolt áruk eredete. A #veddahazait kampánnyal a Magyar Termék sok olyan gyártót is aktivizálni tudott, amelyek még nem voltak védjegyhasználók, de az együttműködés révén megismerhették a csatlakozás előnyeit. Ennek eredményeként 2021 végére várhatóan eléri a 200-at a Magyar Termék védjegyeit használó cégek száma.

A Hazai Termékek Hónapja megerősíti azt a tendenciát, hogy az áruházláncok is egyre aktívabban népszerűsítik a hazai termékek vásárlását. Az augusztusi akcióban egyszerre 5 kereskedőcég vesz részt, amire korábban még nem volt példa.

A Spar is lépett

A Hazai Termékek Hónapjának támogatói között van a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. is, amelynek áruházaiban augusztustól lehet kapni a „SPAR HAZAI. SZERETEM" márkájú termékeket. A vállalat a belföldi gyártóktól, beszállítóktól érkező áruk vásárlásának ösztönzésével is hozzájárul a fenntartható gazdálkodáshoz.

Heiszler Gabriella, a cég ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy a SPAR nem csupán kampányszerűen népszerűsíti a hazai áruk vásárlását. A magyar termékek támogatási stratégiájával komplex programot dolgozott ki, amivel többféle módon segíti a hazai gyártókat abban, hogy SPAR beszállítókká váljanak, illetve növeljék az értékesítésüket az áruházláncnak. Ennek része a magyar kistermelők piacra jutását támogató regionális beszállítói rendszer kiépítése, és a feltörekvő cégek piaci bevezetés előtt vagy alatt álló termékeit felkaroló HungariCool akció is. A SPAR részt vesz az Irinyi Terv 35 milliárd forintos Élelmiszeripari Beszállítófejlesztési Programjának megvalósításában is, amelyben már 30-nál több együttműködés jött létre az áruházlánc és a gyártók között.

A SPAR nemcsak kereskedőként, hanem gyártóként is érdekelt a hazai termékek népszerűsítésében, hiszen már három termelőüzemet is működtet Magyarországon.

The Conversation

Friss

Fotó:Lounge Group

Két marketingmegoldás, ami még a szakmai guruk elismerését is kivívta

Az elmúlt másfél év legjobb szakmai megoldásának nevezték a Coca Cola és a Burger King egy-egy aktivitását a jövő heti budapesti Marketing Summitra készülő vállalati és ügynökségi vezetők. Újfent bebizonyosodott, hogy az önazonos reklám az, ami igazán hatásos.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Dan Gold on Unsplash

Itt a lista, ezek az élelmiszerek drágultak nagyon sokat

Mutatjuk, mi mennyibe kerül most.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Spar: jó magyar gyümölcs joghurt nem igazán létezik

Hosszú interjút adott a Spar magyarországi vezetője, beszélt többek között a béremelésről, a beszállítókról, arról, hogy mennyi pénz vittek ki tavaly az országból nyereségként, és hogy mennyit fektettek be 30 év alatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!