Sorra nyitja új magyarországi éttermeit a McDonald’s gyorsétteremlánc. Idén eddig nyolc egységet adtak át hazánkban, hét másikat pedig jelenleg is építenek. A későbbiekben újabb településeken is terjeszkedhet gyorsétteremlánc.
Új stratégiát hozott a McDonald’s új tulajdonosa
Miután 2019-ben tulajdonosváltás volt a hazai McDonald’s éttermeket üzemeltető Progress Étteremhálózatnál, új növekedési stratégiát dolgozott ki a cég. Annak a lényege, hogy a vásárlóik minél elérhetőbb távolságban találhassanak egy-egy McDonald’s éttermet szerte az országban – írja a cég tájékoztatására hivatkozva a VG.
Előfordulhat, hogy új településeken is megjelenünk, de azokban a nagyvárosokban is figyeljük a vendégek visszajelzéseit, ahol már jelen vagyunk. Ezeken a helyszíneken, ha a vásárlók kiszolgálása ezt igényli, újabb étterem nyitása mellett dönthetünk, mint például Kaposváron, Kecskeméten vagy Pécsett
– közölték.
Száz felett a hazai McDonald’s-ek száma
Jelenleg 105 egységük működik az országban, ebből 16 nyílt 2019 után. Nyolc vidéki éttermük indult az idén (Kecskeméten, Zalaegerszegen, Pécsett, Velencén, Egerben, Szombathelyen, Baján és Kistarcsán), további hét helyszínen pedig jelenleg is építkeznek (Ajkán, Kazincbarcikán, Makón, Vácott, Szolnokon, valamint két új McDonald’s épül Miskolcon).
A cég a bővüléssel párhuzamosan jelentős bevételnövekedést is elkönyvelhetett, bár ez a koronavírus-járvány miatti visszaesésnek, így az alacsony bázisnak is betudható. Az idei év első félévében az értékesítési árbevételeik 38,3 százalékkal növekedtek a tavalyi év azonos időszakához képest.
2022 második félévében azonban igen kedvezőtlenül hat rájuk a forint-euró árfolyamváltozása, az alapanyag- és energiaárak drasztikus emelkedése, valamint az általános költségnövekedéssel járó magas infláció.
Árat emelhet a Meki a rossz burgonyatermés miatt
Néhány napja írtunk róla, hogy az előrejelzések szerint az európai forró nyár az elmúlt évek legkisebb burgonyatermését eredményezi, ami például a sült krumpli árának további emelkedésével fenyeget.
Pascal Willaert, a Maison Antoine (ez az egyik leghíresebb brüsszeli belga sültkrumpli áruda) egyik vezetője szerint a minőségi burgonya elérhetőségének csökkenése valószínűleg tovább fogja növeli az árakat az eddigi 10 százalékos emeléshez képest is. Az olyan nemzetközi élelmiszeripari cégek, mint a McDonald's, szintén drágulhatnak az idén a növekvő nyersanyagköltségek miatt.
Az európai termelők arra figyelmeztetnek, hogy a szeptemberi fő betakarítás megkezdése előtt a termésbecslések még bizonytalanok, és hogy az esőzések, a hőmérséklet visszaesése még javíthat a helyzeten. Néhány gazdaságban azonban kevés a remény.
Az EU termésfigyelő szolgálata a napokban 2,5 százalékkal csökkentette havi burgonyatermés-előrejelzését. Franciaországot ez súlyosan érintheti: a legutóbbi szántóföldi felmérések alapján a terméshozamok legalább 20 százalékkal elmaradhatnak a 20 éves átlagtól.