Visszatér az amerikai telefonmárka a magyar piacra
Fotó: Shutterstock

Ezzel a mobillal hódítaná meg magyar vásárlóit a Motorola

Úgy tűnik, igen kedvező ár-érték arányú mobiltelefonnal csábítaná el a magyar vásárlókat a hazánkba hosszú évek után visszatérő amerikai Motorola. Mutatjuk, mit tud az Edge 40 Neo készülékük.


A szakértők szerint kiváló ár-érték arányú telefonnal tér vissza hazánk piacára a Motorola

Több új mobiltelefont piacra dobott a Magyarországra is visszatérő Motorola az idén. Például új, hajlítható kijelzős modellek érkeztek Razr készülékekből. Továbbá kereskedelmi forgalomba került a csúcskategóriás - de a konkurenciáinál olcsóbb - Edge 40 Pro, illetve a szakértők szerint a felső-középkategóriás készülékek egyik legjobbja, az Edge 40 is. Mindezek után néhány napja jelentette be a gyártó, hogy az utóbbi kategóriában még nagyobbat alkotott, az Edge 40 Neót, ami a hazánkban mintegy 160 ezer forintért lesz kapható.

A készülék 6,55 hüvelykes, FHD+ felbontású, 10 bites, lekerekített szélű pOLED panelt kapott, 144 Hz-es képfrissítéssel, 1300 nit maximum fényerővel és HDR10+ kompatibilitással. A telefonban egy MediaTek Dimensity 7030 lapkakészlet dolgozik, 12 gigabájt memóriával és 256 gigabájt háttértárral kiegészülve - írja a 24. Hozzáteszik, az aksi 5000 milliamperórás és 68 wattos gyorstöltést tesz lehetővé. Emellett IP68 szabvány szerinti a víz- és porállósága. Egy 50 megapixeles fő-, illetve egy 13 megapixeles széleslátószögű kamera található a hátlapon, valamint az előlapon egy 32 megapixeles egység. A készülék Android 13 operációs rendszerrel érkezik. Különlegessége a műbőr hátlap, ami stabil tartást biztosít.

Visszatér a magyar piacra a Motorola

Új pezsgést hozhat a magyar okostelefon-piacba, hogy visszatér hazánkba a régi-új telefonmárka. Az amerikai Motorola története 1928-ban kezdődött. Az ő nevükhöz fűződik például az első mobiltelefon is. A 90-es években élték a fénykorukat, amikor a világpiac egyik legmeghatározóbb gyártói voltak. Ehhez jócskán hozzájárult az összecsukható mobiltelefonjaik népszerűsége.

Azonban 2014-ben a Google-től megvásárolta a céget a Lenovo, akik 2016-ban úgy döntöttek, hogy Motorola helyett "Moto by Lenovo" néven fogják forgalmazni az új telefonjaikat. Azonban sem a készülékeik, sem pedig az új arculatuk nem futott be.

Most azt állítják, olyan jelentős mérnöki és technológiai hátteret kapott a mobiltelefonok tervezéséért és gyártásáért felelős vállalati egységük, amilyen eddig csak az Apple-nek és a Samsungnak volt. Ezért úgy látják, jelenleg bármilyen kategóriában fel tudják venni a versenyt a nagy gyártókkal.

Retró butamobillal csavarná el a fiatalok fejét is a Nokia

Egyébként egy másik nagy visszatérője a magyar mobilpiacnak a finn Nokia is. Azonban ők nemcsak az okoskészülékeken keresztül látják az utat a sikerhez: néhány hete frissített kiadásban dobták a piacra a HMD Global az ikonikus Nokia 2660 Flip kagylómobilt, pink és zöld színben. A termékkel leginkább a fiatalokat, pontosabban a Z és az Y generáció tagjait célozták meg.

Az ő köreikben különösen megnőtt az érdeklődés a butamobilokra is az elmúlt években. Ezt bizonyítja, hogy tavaly 2021-hez képest megkétszereződött a flip mobilok piaci részesedése, idén pedig további részeket haraphatnak ki a mobilpiac tortájából.

A Nokia 2660 Flip egy 4G-s eszköz, amit egy 2,8 hüvelykes elsődleges és egy 1,77 hüvelykes másodlagos képernyő alkot. Értintőkijelző helyett fizikai gombokkal navigálható. A belsejében egy Unisoc T107 processzor van, valamint támogatja a Bluetooth 4.2-t és a microSD-kártyát. Egy 1450 milliamperórás telep látja el energiával, ami mikro-USB-vel tölthető.

Ne hagyd ki!