Az összecsukható mobilok királya volt a 90-es években
Fotó: Shutterstock

Egykor népszerű mobiltelefon-márka tér vissza a magyar piacra

A világ első mobiltelefonja és az összecsukható mobilok virágkora is az amerikai Motorola nevéhez fűződik. A korábban igen népszerű márkáról nem igazán lehetett hallani Magyarországon az elmúlt években. Azonban most bejelentették, két csúcskészülékkel térnek vissza a magyar piacra.


Visszatér a magyar piacra a Motorola

Az amerikai Motorola története 1928-ban kezdődött. Az ő nevükhöz fűződik például az első mobiltelefon is. A 90-es években élték a fénykorukat, amikor a világpiac egyik legmeghatározóbb gyártói voltak. Ehhez jócskán hozzájárult az összecsukható mobiltelefonjaik népszerűsége is. Azonban 2014-ben a Google-től megvásárolta a céget a Lenovo, akik 2016-ban úgy döntöttek, hogy Motorola helyett "Moto by Lenovo" néven fogják forgalmazni az új telefonjaikat. Azonban sem a készülékeik, sem pedig az új arculatuk nem futott be.

Most azt állítják, olyan jelentős mérnöki és technológiai hátteret kapott a mobiltelefonok tervezéséért és gyártásáért felelős vállalati egységük, amilyen eddig csak az Apple-nek és a Samsungnak volt. Ezért úgy látják, jelenleg bármilyen kategóriában fel tudják venni a versenyt a nagy gyártókkal. Sőt, a magyar piacon is meg fog jelenni két új készülékkel a régi-új Motorola.

Minden hazai operátornál és független forgalmazói csatornánál megtörtént a termékek belistázása. A Motorola csúcskategóriás modellekkel tér vissza: az Edge és a Razr szériák készülékeivel, melyek közül zászlóshajónak most a Motorola Razr 40 Ultrát tekintik

- írja Piró Péterre, a márka magyarországi képviselőjére hivatkozva a HVG.

Retró butamobillal csavarná el a fiatalok fejét is a Nokia

Egy másik nagy visszatérője a magyar mobilpiacnak a finn Nokia is. Azonban ők nemcsak az okoskészülékeken keresztül látják az utat a sikerhez: néhány hete frissített kiadásban dobták a piacra a HMD Global az ikonikus Nokia 2660 Flip kagylómobilt, pink és zöld színben. A termékkel leginkább a fiatalokat, pontosabban a Z és az Y generáció tagjait célozták meg.

Az ő köreikben különösen megnőtt az érdeklődés a butamobilokra is az elmúlt években. Ezt bizonyítja, hogy tavaly 2021-hez képest megkétszereződött a flip mobilok piaci részesedése, idén pedig további részeket haraphatnak ki a mobilpiac tortájából.

Lars Silberbauer, a HMD Global marketing vezérigazgató-helyettese szerint is egyértelműen látható a növekvő érdeklődés a kagylómobilokra. Ezt azzal magyarázza, hogy az értesítésektől és püttyögéstől megfáradt felhasználók egyre többször próbálnak korlátot szabni maguknak az okostelefonok használatában.

A Nokia 2660 Flip egy 4G-s eszköz, amit egy 2,8 hüvelykes elsődleges és egy 1,77 hüvelykes másodlagos képernyő alkot. Értintőkijelző helyett fizikai gombokkal navigálható. A belsejében egy Unisoc T107 processzor van, valamint támogatja a Bluetooth 4.2-t és a microSD-kártyát. Egy 1450 milliamperórás telep látja el energiával, ami mikro-USB-vel tölthető.

Ne hagyd ki!