Magyarországra kerülhet a hazánknak készülő Pepsi üdítőitalok palackozása jövőre, ami jelenleg több környékbeli országban zajlik. Emellett jelentős külső változásra készülhet a cég a névadó termékénél.
Szentkirályra költözhet a Pepsi
A magyar piacra készülő Pepsi üdítők palackozása jelenleg Ausztriában, Csehországban és Romániában történik. Azonban a Szentkirályi Magyarország Kft. megerősítette, a terveik között szerepel, hogy a gyártás ezen részét 2024 őszétől áthelyezzék Szentkirályra. Viszont egyelőre nem született meg a végső döntés az ügyben, így egyéb részleteket nem árulhatnak el.
A VG megjegyzi, az amerikai vállalat magyarországi érdekeltségeit 2018-ban szerezte meg a Central Europe Mineral Water Holding (CEMW). Jelenleg ők a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek (például a 7Up és a Lays) kizárólagos hazai forgalmazói és a franchise-jogok birtokosai. A cseh holdingot 2015-ben alapította Balogh Levente a Mattoni 1873 csoportot tulajdonló olasz Pasquale családdal. A magyar üzletember meghatározó, de kisebbségi tulajdonos: a tranzakció óta ő tölti be a Holding elnöki pozícióját. A vállalkozóhoz köthető Szentkirályi Ásványvíz Kft. is beolvadt a CEMW-be.
Külső változásra készül a Pepsi
Egyébként a Pepsi tervei szerint először Észak-Amerikában, majd jövőre az egész világon megváltoztatják a logójukat. Mauro Porcini, a PepsiCo fő dizájnere azt nyilatkozta a CNN-nek, amikor arra kérték az embereket, rajzolják le az üdítőital logóját, többnyire belerakták a Pepsi feliratot is a kör formájú jelölésbe, pedig az jelenleg nem benne, hanem alatta van. Porcini szerint ezért úgy döntöttek a cégnél, hogy mostantól akkor hivatalosan is így lesz, a név is bekerül a jelzésbe.
A klasszikus értelemben a márkanév legutóbb 1987 és 1997 között szerepelt a logóban. Az új dizájn erre fog hasonlítani, de más betűtípussal, más betűszínnel és más szegéllyel. A cél az, hogy a jelzés a Zero-termékekre utaljon, ami a cég kommunikációs stratégiájának főszereplője lesz.
A Pepsinek és riválisának, a Coca-Colának valószínűleg további lehetősége nyílik a drágításra, köszönhetően a versenytársak hiányának, és domináns piaci részesedésüknek - mondta a CFRA elemzője, Arun Sundaram, megjegyezve, hogy ez valójában egy kétszereplős játék, ami a Pepsi és a Coke között zajlik, a két cégnek óriási ármeghatározó ereje van. A PepsiCo mindenesetre korábban azt is jelezte, olcsóbb csomagolással és megfontoltabb munkaerő-felvétellel kívánja csökkenteni kiadásait.
Egészségesebb termékekre törekszenek
A PepsiCo régóta igyekszik csökkenteni a cukor- és a traszzsírtartalmat a teljes termékportfóliójában, hogy az egészségtudatos vásárlók kedvében járjon.
A mini kiszerelések mellett a csökkentett zsírtartalmú snackek és a csökkentett kalóriatartalmú üdítők ugyancsak népszerűek: a nulla cukortartalmú üdítők eladása háromszor olyan tempóban nő, mint a cukros italoké. A nem bő olajban sütött snackek (baked, popped) eladása ugyancsak meghaladja a hagyományos (fried) csipszekét.