Javította éves bevételi és nyereség-előrejelzését a Pfizer amerikai gyógyszergyártó, mivel a koronavírus-járvány miatt továbbra is hatalmas a kereslet a BioNTech német biotechnológiai vállalattal közösen fejlesztett vakcinája iránt.


A New York-i székhelyű vállalat kedden közzétett első negyedéves gyorsjelentésében jelezte, hogy éves bevételeit a 70,5 milliárd és 72,5 milliárd dollár közötti sávba várja, szemben a korábbi, 59,4-61,4 milliárd dolláros becsléssel. A várakozások erős, 15 százalékos javítását alapvetően a koronavírus elleni védőoltás kiugró forgalma indokolja, ezt azonban részben ellensúlyozzák a megemelt kutatás-fejlesztési költségek, amelyeket a Covid-19 betegség elleni vakcinákra, vírusölő készítményekre és egyéb mRNS-alapú fejlesztési programokra fordítanak.

Csak a vakcinából ennyi

A Pfizer azzal számol, hogy a covid-vakcina forgalmazásából megközelítőleg 26 milliárd dollár bevételre tesz szert idén. Ez 70 százalékkal több az előző előrejelzésnél, és 1,6 milliárd dózis oltóanyagot jelent a 2021 április közepéig aláírt szerződések alapján. A Pfizer Izraellel és Kanadával már megkötötte a 2021 utáni időszakra kiterjedő megállapodást, számos más országgal pedig tárgyalásokat folytat. A vállalat jövőre legalább 3 milliárd dózis koronavírus elleni oltóanyagot állít majd elő.

Az összkép

A március 31-ével zárult negyedévben a Pfizer bevételei éves összevetésben 45 százalékkal, 14 milliárd 582 millió dollárra emelkedtek. A bevétel legnagyobb szeletét a különböző vakcinák biztosították, az egy évvel korábbi 1,61 milliárd dollárról 4,89 milliárd dollárra nőtt a forgalom értéke. Csak a koronavírus elleni oltóanyag forgalmazásából 3,5 milliárd dollár bevétele keletkezett a Pfizernek. A vállalat adózás utáni nyeresége 45 százalékkal, 4 milliárd 877 millió euróra nőtt.


The Conversation

Friss

Fotó: Unsplash

A karrier 6 szintje, mérd be, hol tartasz most

Ahány ember, annyi pályív. Ideális esetben az idő múlásával mindenki nagyobb feladatokat és több felelősséget vállal magára, folyamatosan fejlődik, lépked felfelé a ranglétrán. Gary Burnison üzleti tanácsadó 6 szintet határozott meg a karrierépítésben.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

Hasznos a Facebook új „minitévéje”, de tévézésre alkalmatlan

A Facebook 2018-ban dobta piacra első igazi, saját gyártású okoseszközét, a Portal-t. A videóhívásokra fejlesztett készülék bevált, a vállalat most egyből két új masinát mutatott be.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

A cégóriás autókat és rengeteg pénzt adott a beoltott dolgozóinak

Az Amazon egyelőre nem követeli meg a dolgozóitól, hogy oltassák be magukat, de minden követ megmozgat, hogy minél több alkalmazottja felvegye a koronavírus elleni vakcinát. Ennek érdekében nagyszabású „ösztönzőprogramot" indított.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!