A Spotify bejelentette, hogy a három éve indított podcast szolgáltatásait a tartalomgyártók hamarosan szélesebb körben is igénybe vehetik. A zenei streamingszolgáltató vállalat abban reménykedik, hogy az újítással növelheti a prémium előfizetői számát.
Bővített szolgáltatás
A szolgáltatás kiterjesztése nemcsak a Spotify-nak, hanem a kevésbé ismert podcastereknek is remek lehetőséget biztosít, hogy növeljék a követői bázisukat és a bevételeiket. A tartalomgyártók választhatnak, hogy ingyenesen vagy egy bizonyos előfizetésért cserébe teszik közzé az anyagaikat. Az újítás különlegessége, hogy a podcasterek immáron az audió formátumok mellett videók formájában is terjeszthetik a felvételeiket. Ezt a funkciót tavaly nyáron kezdte tesztelni a vállalat egy maroknyi, ismertebb alkotóval. Az új digitális eszköz az Anchor podcast platformon keresztül lesz elérhető, amit a Spotify 2019-ben vásárolt fel.
Király partnerek
A zenei streamingszolgáltató az elmúlt években gőzerővel azon dolgozott, hogy növelje a reklámokból származó bevételeit, ennek érdekében népszerű podcastereket szerződtetett, akik jelentős számú prémium előfizetőt csábítottak a platformra. Példának okául Joe Rogan-t, Michelle Obama-t, Harry herceget és Meghan hercegnét is megnyerte a platform. A Spotify három éve indította el a podcast szolgáltatásait a Gimlet Media, a Parcast és a már említett Anchor vállalatok felvásárlásával. Az igazi problémát az jelenti, hogy a podcastek esetében meglehetősen nehéz megállapítani a hirdető partnerek befektetéseinek megtérüléseit. Ennek ellensúlyozása érdekében a vállalat rengeteg energiát és pénzt fektet a saját fejlesztésű „Streaming Ad Insertion" eszközébe, amelyet tovább erősít a Megaphone reklámtechnológiai cég 235 millió dolláros felvásárlása is.
Mindezek mellett a Spotify-nak aligha lehet oka a panaszra. Kontinensünk egyik legsikeresebb technológiai vállalatáról van szó, piaci értéke már meghaladja a 44 milliárd dollárt, amelyhez az idei második pénzügyi negyedévében 2,31 milliárd eurónyi bevétel társult.