A svájci órák exportja tavaly decemberben 5,8 százalékkal 2 milliárd 024 millió svájci frankra nőtt, ami lassulás a novemberi 10,9 százalék bővüléshez képest - áll a svájci óraipari szövetség (FHS) jelentésében.
Az export döntő részét adó karórák kivitele decemberben 6,1 százalékkal 1 milliárd 933 millió frankra emelkedett. Decemberben az Egyesült Államokba 11,5 százalékkal, 310,4 millió frankra, Szingapúrba 26,2 százalékkal, 141 millió frankra, Japánba 20,4 százalékkal, 124,5 millió frankra, az Egyesült Királyságba pedig 18,1 százalékkal, 123,3 millió frankra emelkedett a svájci órák exportja az előző év azonos időszakához képest. A Kínába irányuló export ugyanakkor 22,5 százalékkal, 178,4 millióra, Hongkongba pedig 19,8 százalékkal, 147,4 millió frankra csökkent. Erre a hat országra jutott a svájci óraeladások 50,6 százaléka decemberben.
Tavaly a svájci óraexport 11,4 százalékkal, 24,8 milliárd frankra nőtt. A karórákra esett az exportérték több mint 95 százaléka, 23,7 milliárd frank, ami 11,6 százalékos növekedést jelent 2021-hez képest. Tavaly 15,8 millió karórát exportált Svájc, 50 ezerrel (0,3 százalékkal) többet az egy évvel korábbinál.
A csúcsminőségű órák iráni kereslet elképesztő növekedést mutatott a koronavírus-járványban. Ettől függetlenül a négy nagy óramárka, nevezetesen a Rolex, a Patek Philippe, a Audemars Piguet és Richard Mille nem tágít az üzletpolitikájától, ezért korlátozott mennyiségű órát gyárt az exkluzivitás megőrzése érdekében. Ez viszont a használt és a vintage órák piacának fellendülését eredményezte, illetve egyre több startup száll versenybe az ágazat pole-pozíciójának megszerzéséért. A McKinsey & Company tanácsadó cég becslései szerint a használt órák eladásai 2019-ben elérték a 18 milliárd dollárt, 2025-re pedig meghaladhatják a 30 milliárd dollárt is.