Rákaptak a népek az egymilliónál drágább svájci órákra
Fotó:123RF

Rákaptak a népek az egymilliónál drágább svájci órákra

Júniusban a svájci karórák kiviteléből származó bevétel 2019 júniusával összevetve 13,4 százalékkal, 1,871 milliárd frankra emelkedett, miközben az eladott karórák darabszáma 20,6 százalékkal 1,3 millióra esett. A képlet egyszerű: az olcsóbb termékek iránti kereslet visszaesett, kétszámjegyű volt ugyanakkor a növekedés a 3 ezer franknál (nagyjából egymillió forint) drágább szegmensben.


A svájci óraipari szövetség (FHS) az eladott karórák darabszámában a legnagyobb visszaesést az alsókategóriás, 200 frank alattiaknál regisztrálták júniusban, 34,3 százalékost 2019 júniusához képest. Ebben a kategóriában a júniusi bevétel 14,3 százalékkal csökkent. A legnagyobb növekedés a felsőkategóriás, 3 ezer frank feletti órák körében volt, az eladott darabszám 18,8 százalékkal nőtt, a bevétel pedig 18,1 százalékkal emelkedett.

A legnagyobb vásárlók

Az Egyesült Államok volt a svájci órák legfontosabb felvevő piaca 14 százalékos piaci részesedéssel, a svájci kivitel értéke ide - ugyancsak 2019 júniusával összevetve - idén júniusban 35,4 százalékkal, 275,5 millió frankra emelkedett. A termékek második legnagyobb piaca a múlt hónapban Kína lett 12,6 százalékos részesedéssel, a svájci export tekintélyes mértékben, 93,7 százalékkal, 246,4 millió frankra ugrott.

A harmadik helyen 10,6 százalékos részesedéssel Hongkong állt, az ide exportált svájci órák értéke 208,6 millió frankot tett ki, 5,2 százalékkal volt nagyobb a két évvel korábbinál.

A svájci órakészítők örülhetnek az idei júniusi adatoknak: Tavaly összesen 16 milliárd 984 millió frank értékben adtak el külföldön svájci órákat, ami több mint az ötödével elmaradt az előző évitől.


Ne hagyd ki!