16 forintért
Fotó: Shutterstock

Egy darab zsemlét rendelt, azt is házhoz vitte a Tesco

Egy évtizede indította a Tesco a házhozszállítási szolgáltatását Magyarországon. Ezalatt volt néhány jelentős, valamint apró rendelésük is. Ezekről most számolt be az áruházlánc.


Tescós rendelési legek

Jubilált a Tesco házhozszállítási szolgáltatása Magyarországon. Pontosan 10 éve, 2013. március 21-én indította a kiszállítást a brit cég hazánkban, először Budapesten. Mára 874 település 2,7 millió háztartásában elérhetők az áruháztól online rendelt termékek – számolt be róla a cég.

A leggyakrabban rendelt áruk toplistáján szerepel például ásványvíz, pékáru, tej, banán és uborka. A Portfolio szerint a legtöbb rendelést pedig az áruházlánc budaörsi, valamint budapesti Bécsi úti és a Megaparkban lévő üzleteiből teljesítették.

Tíz év alatt született néhány rekord is. Megtörtént, hogy a kiszállító egyszerre 739 kilogramm árut vitt házhoz, valamint megesett, hogy egyetlen, 16 forintos vizes zsemle volt a csomag.

Megjegyzik, manapság 68 Tesco üzletből a Foodpanda és a Wolt futárai is kiszállítják a megrendeléseket, akár 30 perc alatt a boltok mintegy 5 kilométeres körzetében.

Túl sokat drágultak a beszállítók?

Arról az érdekességről is beszámoltunk, hogy a Tesco brit elnöke szerint indokolatlanul nagy mértékben növelte az árait a bolthálózat több beszállítója. Azonban a vállalat fellép az általa nem megmagyarázhatónak tartott drágulásokkal szemben.

A Tesco külön munkacsoportot hozott létre, amelynek feladata az élelmiszer-összetevők és a nyersanyagköltségek figyelése, és ennek alapján kiszámítja, hogy a beszállítók által érvényesíteni kívánt költségemelkedések indokoltak-e

- nyilatkozta John Allan, a Tesco elnöke.

A brit üzletlánc számos beszállítójánál kifogásolta a túl magasnak vélt árakat korábban is. Hasonló árvita miatt például a Kraft Heinz globális élelmiszer-konglomerátum egyes termékeit nem is lehetett kapni a bolthálózatnál az Egyesült Királyságban tavaly egy ideig.

Perben áll a Lidl és a Tesco

Ebben a cikkünkben pedig arról írtunk, hogy egy sárga kör pereskedik a Lidl és a Tesco. Azért lett a pereskedés tárgya két cég között, mert mindeketten használják a logójukban.

A német Lidl diszkontlánc azt sérelmezi, hogy a brit Tesco klubkártyás logója túlságosan hasonlít az ő céglogójukra. A hasonlóságot nehéz vitatni, mind a kettő sárga és köralakú. A nemzetközi szaksajtó értesülései alapján az ügyet a londoni Legfelsőbb Bíróságon tárgyalják.

A Lidl jogi csapata azzal érvel, hogy a diszkont alapvető márkaarculatának védelme áll az ügy középpontjában. A Tesco álláspontja szerint ez nem állja meg a helyét, a német cégnek ehhez igazolnia kellene, hogy a sárga kör olyan művészi értéket képviselő és munkát igénylő termék, amelyet saját szellemi alkotásnak lehet tekinteni. A német diszkontlánc azt is sérelmezi, hogy a szöveges logóit éppen úgy levédte, mint a szöveg nélkülieket. A Tesco szerint egy üres sárga kör viszont nem tekinthető logónak, a Lidl pedig rosszhiszeműen járt el, amikor erre is védelmet kért.

Ne hagyd ki!