Heathrow felirat és landoló repülőgép a kék égen
A munkaerőhiány miatt a Heathrow október végéig meghosszabbítja az utasszámkorlátozást, ami újabb járattörléseket jelent.

Az intézkedés következményeként az ottani őszi iskolai szünidő után ér csak véget a korlátozás, amelynek feloldását eredetileg szeptember 11-én tervezték.

Mit érdemelnek az utasok?

A légitársaságokkal folytatott konzultáció után döntöttek úgy, hogy az intézkedés, melynek értelmében maximum napi 100 ezer utas indulhat csak útnak a Heathrow-ról, október 29-ig érvényben marad.

Az Egyesült Királyság legnagyobb repterén a korlátozás szükségességét rendszeresen felülvizsgálják, és ha lehetőség nyílik rá, a tervezettnél hamarabb feloldják.

Az elsődleges szempont, hogy megbízható szolgáltatást tudjunk nyújtani az utasoknak

- indokolta a döntést a reptér egyik vezetője, Ross Baker.

Meg akarjuk szüntetni a korlátozást, amilyen hamar csak lehet, de ez csak úgy lehetséges, ha a reptéren tevékenykedő összes szolgáltató képes olyan színvonalon kiszolgálni az utasokat, amilyet megérdemelnek – tette hozzá.

Folytatódik a zűrzavar

A Virgin Airline szóvivője úgy reagált: csalódottak, hogy a Heathrow máris az utasszámkorlátozás meghosszabbítása mellett döntött, hiszen az erőforrások hétről hétre bővülnek, és a szolgáltatás színvonala is emelkedik a reptéren. A Virgin földi kiszolgáló személyzetének létszáma már elérte a 2019-es szint 95 százalékát.

Az utasok joggal várják el, hogy tiszteletben tartsák a foglalásaikat

- tették hozzá.

A Which fogyasztóvédelmi csoport szerint folytatódik a zűrzavar, aminek az utasok isszák meg a levét.

Az utasszámkorlátozás segít a Heathrow-nak abban, hogy ne fordulhassanak elő újra olyan last minute járattörlések, mint a nyár elején, ugyanakkor ezrek utazási terve válik bizonytalanná

- írták közleményükben. Egyben sürgették, hogy a Heathrow vezetői és az érintett légitársaságok minél hamarabb üljenek össze, és tisztázzák, hogy mely járatokat érint a törlés, és erről haladéktalanul tájékoztassák az utazókat.

A reptéri káosz a nyáron több tízezer utast érintett, csak az Egyesült Királyságban.

A Cirium adatai szerint az utolsó pillanatban bejelentett járattörlések aránya az Egyesült Királyságban idén júniusban 188 százalékkal volt magasabb, mint 2019 júniusában, a pandémia előtt.

A Heathrow-n júliusban bevezetett utasszámkorlátozás ellen több légitársaság is tiltakozott, erről itt írtunk. Arról, hogy milyen galibákat okozott az utasoknak a reptéri káosz, itt lehet olvasni.


The Conversation

Ne hagyd ki!