A reptéri káosz az Egyesült Királyságban az elmúlt hetekben ezreket érintett.
A repülőterek és légitársaságok a pandémia idején nagyszámú alkalmazottól váltak meg, és a mostani megnövekedett forgalomra nem tudták őket pótolni. A szigetországban ezekben a napokban ér véget az oktatás, így még többen kelnek útra.
Kérik a részleteket
A bejelentés után egy fogyasztói csoport arra kérte a Heathrow vezetését, mihamarabb tegye közzé, hogy mely járatokat érinti a legújabb intézkedés.
Az utasszám korlátozása csökkentheti az elfogadhatatlan káoszt, ugyanakkor most több ezer ember aggódhat a nyaralása miatt. A reptérnek gyorsan ki kell dolgoznia a légitársaságokkal együtt a részleteket, és az érintett utasoknak biztosítani kell a foglalási lehetőséget a legközelebbi járatra, akár egy másik légitársaságnál
- hívta fel a figyelmet a Which? fogyasztói csoport.
A Heathrow szóvivője azt mondta: ez beletelhet néhány napba.
Fejetlenség
A brit kormány még májusban arra kérte a légitársaságokat, hogy ne adjanak el jegyeket potyára olyan járatokra, amelyeket nem tudnak majd útnak indítani. Normál üzemmódban a légitársaságok járattörlések esetén retorzióra számíthatnak, például elesnek a reptéri résidőtől, ezen a kormány átmenetileg enyhített.
A Heathrow szerint ennek ellenére a légitársaságok
több utast fogadnak be, mint amennyit naponta elfogadhatóan ki lehetne szolgálni.
Az elmúlt néhány hétben az induló utasok száma rendszeresen meghaladta a százezret, és voltak olyan periódusok, amikor a kiszolgálás nem érte el az elfogadható szintet:
- az utasoknak hosszú ideig kellett sorban állniuk,
- az asszisztenciára váróknak nem tudtak időben segíteni,
- a poggyászok lemaradtak vagy késve érkeztek,
- járatokat töröltek az indulás előtt,
- pontatlanságok
jellemezték a reptér működését – mondta a Heathrow feje, John Holland-Kaye.
Ezért döntöttek amellett, hogy az utasszám, amelyet a légitársaságok, a földi kiszolgáló személyzet és a repülőtér jó szívvel be tud vállalni, nem lépheti túl a napi százezret. Itt írtunk arról, hogy nagy szükség volna az uniós munkavállalókra a brit légiközlekedésben, de a komány nemet mondott a kérésre. Csak nagy elszántsággal érdemes most útnak indulni, mert csőstül érkeznek a hajmeresztő hírek a világból: itt írtunk arról, hogy egy kutya egy napot töltött a reptéren, itt pedig arról, hogyan tett tönkre egy pár vakációját az elkavart bőrönd.