Az Air Canada nem fizet kompenzációt az utasoknak a járattörlések után. Ez annak a Covid idején bevezetett szabályozásnak köszönhető, hogy a korlátozott személyzet biztonsági problémának minősül.
Az idei nyarat jellemző reptéri káosz után az érintett utasok számára ez már csak hab a tortán.
Bocs, de nem jár
A Canadian Press számolt be Ryan Farrell esetéről, aki Yellowknife-ból Calgaryba repült volna, de a járatát törölték, méghozzá „korlátozott személyzet” címszó alatt.
Farrell kompenzációs kérést nyújtott be, amelyre a légitársaság a következő választ küldte:
"Miután az Air Canada járata korlátozott személyzeti rendelkezésre állás miatt került törlésre, amely a Covid-19 hatása cégünk működésében, a kért kompenzációnak nincs alapja, mert a törlés biztonsági okok miatt történt."
Ürügy vagy indok?
Az Air Canada válasza Farrellnek egy vállalati szintű rendelkezés része, amely arra utasítja az alkalmazottakat, hogy a munkaerőhiány okozta járattörléseket biztonsági problémaként kezeljék. Így, a szövetségi szabályozásnak megfelelően az utasok nem jogosultak kompenzációra.
Kanadában egyébként 1000 dollárt volna köteles fizetni a légitársaság olyan járattörlésekért vagy jelentős késésekért, amely az ő hibájából történik, ha az utast az indulás előtt kevesebb mint két héttel figyelmeztetik. A szabály alól felmentést nyújt, ha a változtatásra biztonsági okok miatt került sor.
Itt írtunk a nyarat jellemző bőrönd- és járatmizériákról. Itt írtunk arról az esetről, amikor egy nő menyasszonyi ruháját keverték el, szerencsére a házasságkötés után, itt pedig arról, hogy egy utas direkt azért vett egy repjegyet, hogy visszamehessen a reptérre, és személyesen kereshesse meg a bőröndjét.