Új termékkel jelentkezett a Corona

Új alkoholmentes terméket dobott piacra a sörgyártó, D-vitamin hozzáadásával Kanadában. A szlogenjük szerint „palackozott napfényt” kívánnak vinni a kanadai télbe.



Visszaszorulóban az alkoholfogyasztás?

A Corona sörök gyártója egy új, alkoholmentes termékkel jelentkezett a kanadai piacon. A malátalé alapú üdítő D-vitamin hozzáadásával készül, amiből igen kevés termelődik az emberi szervezetben a téli hónapokban(a D-vitamin a bőrben termelődik napfény hatására – a szerk.). A Corona Sunbrew 0,0% forgalmazója, az AB InBev az új termékével a piaci igényekhez kíván igazodni, ugyanis egyre népszerűtlenebb a világban az alkoholfogyasztás – írja az adweek.com.

„Az alkoholmentes sörök piaca növekszik és mi szeretnénk kihasználni az ebből adódó lehetőségeket. Olyan terméket kívántunk piacra dobni, amely hű a Corona alapelveihez, és segít az embereknek fizikailag és mentálisan is újra felvenni a kapcsolatot a természettel”

– nyilatkozta Felipe Ambra, a Corona alelnöke.

A cikk említést tesz arról is, hogy az IWSR Drinks Market Analysis Limited szerint 2024-re az alkoholmentes sörök globális piaca 31 százalékkal növekedhet. Emellett a fogyasztók olyan termékek felé fordulhatnak, amelyekről úgy gondolják, hogy javíthatja az egészségüket.

A Coronának egyébként létezik egy alkoholmentes verziója, a Corona Cero, az azonban nem tartalmaz hozzáadott vitamint.

„Nem mindennapi esemény, hogy egy olyan termékkel lépünk a piacra, amely ekkora innovációt tartalmaz, valamint egy italt, mint a Corona, egy következő szintre emel”

– mondta Pancho Cassis, a Corona nemzetközi elnöke, utalva az alkoholmentes sörhöz hozzáadott D-vitaminra.

Van cég, amelyik fordítva csinálja

A napokban ebben a cikkünkben írtunk egy másik globális márkáról, amely a Coronával éppen ellentétes utat jár be. Az elsősorban az alkoholmentes üdítőiről híres Coca-Cola ugyanis bejelentette, hogy a Constellation Brands vállalattal közösen egy különleges alkoholos koktél megalkotásán dolgoznak, amely a Fresca szódamárka neve alatt még idén felkerülhet a boltok polcaira. A Constellation Brands Amerika egyik legnagyobb szeszes ital gyártója és forgalmazója, egyebek között a Corona sör is a cég nevéhez fűződik.

A Coca-Cola lépése több szempontból is megalapozott. Egyrészt a 2020-as bevezetését követően a Topo Chico Hard Seltzer nevű alkoholos itala remek fogadtatásban részesült, így logikus, hogy cég tovább terjeszkedik az ágazatban.

Másrészt piaci riválisai szintén gőzerővel azon dolgoznak, hogy bővítsék kínálatukat. A Pepsi például a Boston Beer sörfőzdével együttműködve februárban alkoholos Mountain Dew üdítőkkel érkezik a piacra. Emellett a szegmens megreformált szabályozásának köszönhetően hamarosan CBD olajjal dúsított üdítők is megjelenhetnek a boltokban.

A Coca-Cola tájékoztatása szerint leányvállalata, a Fresca jelenleg a leggyorsabban növekvő szódamárka az italóriás amerikai portfóliójában. A grapefruit ízű változata kifejezetten népszerű a koktélkedvelők körében. Érdemes megjegyezni, hogy 2020-ban 52,7 százalékkal több dobozos koktélt értékesítettek az USA-ban, mint a megelőző évben, ami a teljes forgalom 6,9 százalékát tette ki. Mondhatni a Coca-Cola időzítése tökéletes.

A világhírű üdítőmárka 1983-ban adta el Wine Spectrum nevű üzletágát, amely után közel 40 évet kellett várni arra, hogy ismét megjelenjen az alkoholok világában.

The Conversation

Ne hagyd ki!